שטראוס קפה מוחקת את המותגים "פלטינום" ו"ארומה" לטובת "קפה עלית"

תשקיע במהלך 8 מיליון שקל ■ במקביל משיקה 3 סוגים חדשים של קפה מיובש בהקפאה ■ מנכ"ל שטראוס קפה ישראל: "היעד הוא להגדיל את נתח השוק הכספי הכולל שלנו בקטגוריית הקפה הנמס מ-53% ל-57%"

שטראוס קפה מתחדשת. החברה החליטה למחוק את מותגי הקפה "פלטינום" ו"ארומה", ולהפוך את המותג "קפה עלית" למותג המוביל והיחיד של הקבוצה בקטגוריה.

במקביל, את המותג פלטינום יחליפו 3 סוגי קפה מיובש בהקפאה, שישווקו אף הם תחת המותג עלית. המותג ארומה יהפוך לדיסקריבטור על גבי האריזה, שתושק מחדש כאמור תחת "קפה עלית".

החברה תשיקה במהלך כולו 8 מיליון שקל, כאשר כמחצית מהסכום יוקדש לקמפיין באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

קבוצת שטראוס נוקטת בשנים האחרונות במדיניות כוללת של צמצום מספר המותגים בקבוצה, תוך חיזוק מותג התאגיד שטראוס. התהליך הנוכחי הינו חלק ממדיניות זו.

להערכת שטראוס, שוק הקפה לצריכה ביתית מגלגל כ-750 מיליון שקל בשנה. קבוצת שטראוס מחזיקה בנתח שוק כמותי וכספי של כ-70%.

"היעד שלנו הוא להגדיל את נתח השוק הכספי הכולל שלנו בקטגוריית הקפה הנמס מ-53% ל-57%, ולשמור על הנתח הכספי שלנו בקטגוריית הקפה התורכי העומד על 80% - אתגר אדיר כשלעצמו", אומרת דליה מנדלמן, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל.

* עד היום עלית נתפס יותר כמותג ווליו פור מאני. האם אינכם חוששים שהמהלך יביא לפגיעה בצריכת המותגים האחרים שהיו לכם בקפה, פלטינום וארומה?

"לא. התובנה העיקרית שעליה מבוסס המהלך היא שלצרכנים שונים יש טעמים שונים בקפה, והבחירה בקפה זה או אחר מבוססת על בחירה בפרופיל טעם מסוים. אנשים בוחרים בקפה נמס עלית בעיקר בזכות טעמו המיוחד. 70% מהצעירים נכנסים לקטגוריה כי זה מה שהם אוהבים. המותג עלית אינו מייצג רק ווליו פור מאני - והראיה היא רשת קפה עלית וקפה תורכי עלית".