אושר לקריאה שנייה ושלישית: מעתה יהיו 6 מועדים בשנה בהם אפשר יהיה לעבור מקופת-חולים אחת לשנייה

ח"כ שלי יחימוביץ': "מדובר בלהיטות ליצור תחרות בכל מקרה, היכן שצריכה להיות תחרות מדודה"

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הסעיף בחוק ההסדרים, שנועד להגביר את התחרות בין קופות החולים.

הסעיף קובע כי מעתה יהיו שישה מועדים בשנה בהם אפשר יהיה לעבור מקופה אחת לשנייה, זאת לעומת ארבעה כיום. עוד קובע הסעיף כי כל מבוטח יוכל לבצע מעבר בין קופות פעמיים בשנה, במקום פעם אחת כיום.

רביב סובל, סגן ראש אגף התקציבים באוצר, אמר בדיון: "הגברת קצב המעבר בין הקופות תוביל לשיפור השירות. המטרה אינה לגרום למעברים, אלא לצעד שיוביל לתחרות בין הקופות, וכתוצאה מכך הקופות תהיינה קשובות יותר למבוטחים".עו"ד נתן סומך, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, ציין כי בשנת 2008 רק 1.5% מהמבוטחים עברו לקופה אחרת.

אבל לא כול חברי הוועדה תמכו ביוזמה. "החוק אינו נדרש", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ'. "מדובר בלהיטות ליצור תחרות בכל מקרה, היכן שצריכה להיות תחרות מדודה. לא נקבל שירות רפואי טוב יותר ואני רואה כיצד יושקעו כספי המבוטחים במסעי פרסום ויחסי ציבור במקום בשיפור הבריאות", היא הוסיפה.

גם ח"כ (ד"ר) רחל אדטו, שמכירה היטב את מערכת הבריאות, הביעה התנגדות: "אנשים לא ממהרים לעבור בין הקופות. מבחינה רפואית זה מעמיס על המערכות וזה גם יגביר את השיווק האגרסיבי של הקופות, כמו שראינו לדוגמא בירושלים כשהקופות מימנו בניגוד לחוק, הסעות חולים במוניות לבתי החולים". אדטו מתכוונת בעיקר לתחרות הפרועה על המבוטחים מהמגזר החרדי והערבי, כאשר חלק מקופות החולים לא בוחלות באמצעים כדי להעביר אליהן מבוטחים - גם באמצעים המנוגדים לחוק.