מחר יינתן גזר הדין של אברהם הירשזון; הערכות: יישלח לכ-5 שנות מאסר

כזכור, שר האוצר לשעבר הורשע בגניבה בידי מנהל של כ-1.9 מיליון שקל מכספי הסתדרות העובדים הלאומית ■ היום העביר הירשזון להע"ל צ'ק בסך 570 אלף שקל, זאת בנוסף ל-24 צ'קים דחויים בסך 1.16 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב יגזור מחר (ד') בצהריים את דינו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, שהורשע בעבירות של גניבה בידי מנהל של כ-1.9 מיליון שקל מכספי הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), הלבנת הון, מירמה הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

גורמים במערכת המשפטית מעריכים כי על הירשזון ייגזרו כ-5 שנות מאסר בפועל, וכי כל עונש שיחרוג בשנה - לקולא או לחומרא - ייחשב להפתעה.

הפרקליטות ביקשה לגזור על הירשזון "עונש מאסר ממושך" ורמזה כי כוונתה ל-7 שנות מאסר, בנוסף למאסר על-תנאי, קנס, פיצוי להע"ל וקביעה כי דבק קלון במעשיו.

העונש החמור ביותר בפרשה - 56 חודשי מאסר - נגזר על עובדיה כהן, לשעבר מנהל אגף הכספים בהע"ל, במסגרת הסדר טיעון.

העבירה החמורה ביותר בה הורשע הירשזון היא הלבנת הון, שעונשה עד 10 שנות מאסר. עם זאת, רק במקרים נדירים נגזר העונש המקסימלי הקבוע בחוק, מה גם שעבירת הלבנת ההון היא פועל יוצא של עבירת הגניבה בידי מנהל, שהיא העבירה המרכזית בה הורשע ועונשה המירבי הוא 7 שנות מאסר.

לחובתו של הירשזון תילקח בחשבון העובדה שהוא הורשע בשורה של עבירות נוספות, ויותר מכך - העובדה שעמד בראש ההיררכיה שאיפשרה את מעילת הענק. שיקול נוסף לחומרה, אם כי לא באופן דומיננטי, יימצא בעובדה שניהל משפט הוכחות בניגוד ליתר 6 הנאשמים בפרשה, שנטלו אחריות על מעשיהם והודו באשמה, במסגרת הסדרי טיעון.

השיקול המרכזי לקולא יהיה מצב בריאותו של הירשזון. כן צפויה השופטת ברכה אופיר-תום להתחשב בפעילותו הציבורית רבת השנים וכן בפועלו בנושא השואה. ספק אם היא תעניק משקל לטענתו שכבר נענש על-ידי התקשורת, שגרמה לו עוול בסיקור הפרשה.

היום (ג') העביר הירשזון להע"ל צ'ק נוסף בסך 570 אלף שקל. זאת בנוסף ל-24 צ'קים דחויים בסך 1.16 מיליון שקל שהעביר.