אירוס הגלבוע רכשה חברת נדל"ן שהתנגדה להקמת איקאה בראשון-לציון

רכשה את חברת שפתנית של רוני יצחקי תמורת 20-30 מיליון שקל ■ בתחילת החודש דיווחה בריטיש ישראל, שבשליטת ליאו נואי, כי היא מנהלת מגעים לרכישת אירוס הגלבוע

חברת אירוס הגלבוע מקבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה במתחם איקאה במעוין שורק שבראשון לציון, רכשה את חברת שפתנית של רוני יצחקי, המחזיקה במגרש בן 12 דונם הסמוך למגרש איקאה, כך נודע ל"גלובס". לפי גורמים בשוק הנדל"ן מדובר בסכום של 20-30 מיליון שקל.

חברת שפתנית הגישה התנגדות לתוכנית המצומצמת של מתחם איקאה, שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז הפקידה בתנאים במאי 2008.

אולם כעת, תחת בעלות אירוס הגלבוע הוסרה התנגדות זו ובכך נסללה הדרך לתוכנית המצומצמת של איקאה.

יצחקי, שידוע כאחד מאנשי העסקים המסתוריים בישראל, הוא בעל השליטה בקבוצת יצחקי העוסקת בתחום הנדל"ן המניב, נדל"ן למגורים, השבחת קרקעות ומלונאות. בגזרת החברות הציבוריות הוא פעיל כיו"ר רודמקו, העוסקת במסחר במספוא וחיטה.

כזכור, אירוס הגלבוע, שבבעלות מתיו ברונפמן ושולם פישר, זכתה במכרז החוזר של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת מתחם איקאה במארס השנה, כשהציעה 132 מיליון שקל עבור המתחם, ששטחו 98 דונם.

בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה עדיין נידונה התוכנית המצומצמת למתחם איקאה, שקובעת כי במתחם ניתן יהיה לעשות שימוש למסחר ולמקם מוקד אחד של מסחר מיוחד בהיקף של 24 אלף מ"ר ולצדו מסחר נלווה לשירות באי אזור התעסוקה בהיקף של 3,000 מ"ר בלבד.

בדיון האחרון של ועדת ההתנגדויות לתוכנית, שנערך בחודש מאי האחרון, התברר כי מתוך שבע ההתנגדויות הוסרו שש, ואילו רק התנגדותה של שפתנית נשארה. החברה התנגדה לתוכנית משום שביקשה להיכלל בה, אך לא צורפה למרות שלטענתה המגרש שלה הוא חלק אינטגראלי מאזור התעשייה מעוין שורק.

בתחילת החודש דיווחה בריטיש ישראל, שבשליטת ליאו נואי, כי היא מנהלת מגעים לרכישת אירוס הגלבוע. אם תתממש עסקה זו, הרי שבריטיש תחזיק הן במתחם איקאה והן במתחם שפתנית הסמוך. מאירוס הגלבוע ורוני יצחקי לא נתקבלה תגובה.