תיק הוצל"פ נגד חברה מקבוצת קמן: "לא מכבדת צ'ק בסך 2.1 מיליון שקל"

הצ'ק ניתן ללבנה מור שמכרה לקמן את אלמור פיברגלס ■ אלמור היא כיום חלק מקבוצת קמן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה

לבנה מור, שמכרה לקמן אחזקות את השליטה בחברת אלמור פיברגלס, פתחה בשבוע שעבר תיק בלשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב נגד אלמור, בשל חילול צ'ק בסך 2.1 מיליון שקל. אלמור היא כיום חלק מקבוצת קמן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה. הצ'ק האמור ניתן במסגרת תשלום של דמי ניהול שהחברה התחייבה להעניק למור.

במאי 2007 חתמה קמן אחזקות, באמצעות חברת אלכסנדרוביץ' שבבעלותה המלאה, על הסכם לרכישת השליטה באלמור פיברגלס, שהיתה בשליטת מור. החברה, המנוהלת על-ידי גיורא ענבר, שילמה 4.4 מיליון שקל תמורת 90% ממניות אלמור, וחתמה בנוסף על הסכם אי-תחרות עם מור. במסגרת ההסכם התחייבה קמן לשלם 4 מיליון שקל נוספים במשך 3 שנים כדמי ניהול למור, שעל-פי ההסכם היתה אמורה להמשיך לכהן כמנכ"לית החברה.

מור עבדה בחברה עד מארס 2008, אז סיימה בהסכמה את תפקידה. כעת היא טוענת שתשלום בסך של 2.2 מיליון שקל שקיבלה מהחברה לא כובד בבנק, ובצר לה היא הגישה את הצ'ק לביצוע בהוצאה לפועל. במקביל, פנתה מור באמצעות עו"ד שמעון לביא לרשות ניירות ערך, בתלונה על כך שקמן לא דיווחה לבורסה על האירועים, כמתחייב מתקנה 36 לתקנות ניירות ערך.

חברת אלמור פיברגלס מאזור התעשייה בקריית-ביאליק שבצפון עוסקת בשיווק והפצה של 3 קבוצות מוצרים: מוצרים לתעשיית הפיברגלס (יריעות, אבקות, שרפים ועוד), לוחות פלסטיים גליליים, ומוצרים לתעשיית ה"עשה זאת בעצמך". קמן אחזקות פועלת בתחומי המסחר, התעופה, הקמעונות, התעשייה, הנדל"ן והפיננסיים.

במכתב ששלחה ללבנה מור בתחילת החודש טענה קמן אחזקות כי תחשיב הערך של חברת אלמור פיברגלס שונה לחלוטין מכפי שנקבע בעסקת הרכישה, וכי אילו היו מוצגים בפניה בזמן אמת נתונים נכונים, היא לא היתה רוכשת את החברה.

עוד טוענת קמן כי בשלבי תקופת כהונתה של לבנה מור בחברה "חל גידול מהותי ובלתי מוסבר בהיקף המלאים שנרכשו על-ידי החברה".

ההפסד שנגרם לקמן מהעסקה מוערך על-ידה ב-13.7 מיליון שקל, ובסוף השבוע היא הגישה תביעה בסך 6 מיליון שקל נגד מור.