אף גוף שידור לא ניגש למכרז הכדורגל; ההתאחדות תוריד את מחירי הסף

שני הגופים היחידים שרכשו את מעטפות המכרז - פורטל האינטרנט ONE ורשות השידור - כלל לא הגישו הצעות ■ ההתאחדות לא תוכל להתחיל הליך תמחור, מאחר שאף גורם שידור לא הצליח לעמוד במחיר המינימום במכרז

גם ארכה של שבוע נוסף שהעניקה ההתאחדות לכדורגל לגופי השידור לא הביאה לכניסה של גורמים נוספים למכרז לשידורי הכדורגל. רק שני גופים - פורטל האינטרנט ONE ורשות השידור - רכשו את מעטפות המכרז, אבל גם הם לא רלוונטיים מבחינת ההתאחדות לכדורגל מאחר שלא הגישו הצעות שעומדות בתנאי הסף לכניסה למכרז.

הדד-ליין להגשת ההצעות למכרז היה היום (ג') בשעה 14:00. ב-ONE כלל לא הגישו את מעטפות המכרז, בעוד שברשות השידור מסרו מכתב שבו ציינו כי הם מעוניינים בזכויות השידור של הכדורגל הישראלי, אבל לא במחירים שבמכרז.

כל גופי השידור הרלוונטיים לשידורי הכדורגל טענו עם פרסום המכרז כי המחירים הגבוהים שדורשת ההתאחדות לכדורגל אינם מאפשרים להם להתמודד על הזכויות, ולכן לא יגישו הצעות.

כפי שפורסם ב"גלובס", מחירי החבילות תומחרו באופן הבא: 18 מיליון שקל כתנאי סף לכניסה למשחק המרכזי; חבילה נוספת שכוללת את הליגה הלאומית, תוכנית סיכום המחזור, גביע המדינה, גביע הטוטו ושידורי המשחקים האלו באינטרנט - 13 מיליון שקל; חבילה של שידור המשחקים באינטרנט לחו"ל - 3 מיליון שקל; זכויות הרדיו (שירים ושערים) - מיליון שקל; וחבילת הסלולר ותקצירי המשחקים באינטרנט - 13 מיליון שקל.

כעת נערכים בהתאחדות לכדורגל להוצאת מכרז חדש עם מחירי סף נמוכים הרבה יותר, בתקווה שאלה ימשכו את גופי השידור להיכנס למכרז. ההתאחדות רשאית לבצע הליך תמחור רק בין גופים שהגישו הצעות שעומדות במחירי הסף.

שתי בעיות עיקריות עומדות כרגע בפני ההתאחדות לכדורגל: אחת היא בגיזרת המשחק המרכזי, שמהווה את המרכיב העיקרי בחבילה ומוצע רק לערוצים הפתוחים. העניין השני הוא העובדה שבהתאחדות לכדורגל בנו על ערוץ הספורט כמי שיכול לשחרר את הפלונטר, אם ירכוש את כל חבילת השידורים שהוצעה במחיר מופחת של 38 מיליון שקל. ערוץ הספורט כלל לא רכש את מעטפות המכרז, מתוך הנחה שהמחירים יצנחו בהמשך.

הדבר היחיד שיכול מעט להרגיע את אנשי ההתאחדות הוא העובדה שבכל מקרה ההתאחדות תקבל מינימום של 13.5 מיליון דולר, מתוקף ההסכם עם חברת השיווק ספורטפייב. מתוך זה, 6.5 מיליון דולר כבר מובטחים ממכירת חבילת המשחקים המשניים לחברת צ'רלטון.