סמסונג משיקה סדרת טלוויזיות LED ראשונה בארץ

מדובר בהשקה ראשונה לטכנולוגיה החדשה בארץ ■ תציע מסכים בגודל 40-55 אינץ' ■ מסך 46 אינץ יעלה 21,380 שקל

חברת סמליין, המשווקת מסכי סמסונג בארץ, השיקה היום (ג') בצורה רשמית את מסכי ה-LED של החברה. מדובר בפעם הראשונה שחברת טלוויזיות משווקת את המסכים מהטכנולוגיה החדשה בארץ, כאשר סמסונג מציעה 3 מסכים חדשים הנעים מגדלים של 40 אינץ' ועד 55 אינץ'.

LED (ראשי תיבות של Light Emitting Diodes או דיודה פולטת אור) היא טכנולוגיה חדשה במסכים השטוחים, המצטרפת למסכי הפלאזמה וה-LCD הנמכרים בארץ כבר זמן רב.

היתרון של טכנולוגיה זו הוא שאורך החיים שלה גדול יותר משל מסכים אחרים, הצבעים שלה חדים יותר, היא יותר ידידותית לסביבה, כאשר היא צורכת 40% פחות חשמל מהטכנולוגיות הקודמות והצבע השחור שלה נראה טוב יותר, מכיוון שהיא מתבססת על תאורה אחורית המורכבת מנוריות LED במקום נורות פלורסנט, מה שמונע זליגות אור מיותרות.

לדברי סיימון ג'ון, מנכ"ל סמסונג ישראל, "אנו מצפים כי מסכי הטלוויזיה בטכנולוגיית LED יתקבלו בהצלחה ויכבשו את משקי הבית בישראל. בעולם כבר ניתן לראות כי כיום 10% - 15% מהמכירות הם מסכי ה-LED".

לדברי דן קרת, מנכ"ל סמליין, "ב-2008 נרכשו כ-280 אלף טלוויזיות דקות, מתוכם 240 אלף מסכי LCD ו-40 אלף פלאזמות (נתוני GFK), כאשר להערכתנו השוק בארץ נאמד ב-1.7 מיליארד שקל. עד סוף 2009 אנו צופים כי טכנולוגיית ה-LED תתפוס 5.5% מהשוק".

מסכי ה-LED יקרים יותר ממסכי ה-LCD שקיימים היום בשוק: מסך 46 אינץ' מסדרה 7 של סמסונג עולה 21,380 שקל, לעומת מסך LCD ברמה הכי גבוהה של סמסונג היום שעולה 14,780 שקל.

למגמת מסכי ה-LED בארץ צפויים להצטרף בחודשים הקרובים טושיבה, שארפ ופיליפס.