גם השנה שויד מסתפק בשכר מינימום ובאופציות במחיר השוק

יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט יקבל מיליון אופציות; שווי המניות במידה שהאופציות ימומשו הוא 23.6 מיליון דולר לפי מחיר השוק הנוכחי ■ בעלי המניות יתבקשו באסיפתם עוד חודש לאשר המשך כהונתו בשני התפקידים למשך 3 שנים

כמו בשנת 2008, גם השנה יסתפק יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט , גיל שויד, בשכר מינימום. במקביל, הוא יזכה להקצאה של מיליון אופציות במחיר מימוש שזהה למחיר השוק -ובהנחה שהאופציות ימומשו, שווי המניות לפי מחיר השוק הנוכחי הוא 23.6 מיליון דולר, כך עולה מהזימון לאסיפת בעלי המניות של החברה. האסיפה תיערך ב-29 ביולי במשרדי צ'ק פוינט בתל-אביב, ובעלי המניות יתבקשו לאשר בה את תנאי התגמול לשויד. במסמך הזימון לאסיפה נכתב כי שויד מבקש לוותר זמנית על שכרו והבונוסים שמגיעים לו בשנת 2009, למעט שכר המינימום שקבוע בחוק הישראלי (ועומד כיום על 3,850 שקל לחודש).

שויד, ממייסדי צ'ק פוינט, הוא בעל המניות הגדול ביותר בחברה כיום: הוא מחזיק ב-15.5% ממניות החברה, אחזקה ששוויה מגיע היום ל-793 מיליון דולר. בנוסף, יש בידי שויד כ-8.7 מיליון אופציות שניתנות למימוש בשבועות הקרובים, חלקן נמצאות מחוץ לכסף. מחירי המימוש של האופציות נעים בין 13 ל-26.99 דולר, כשמחיר המניה הנוכחי הוא כ-23.6 דולר.

מריוס נכט, סגן יו"ר צ'ק פוינט וממייסדי החברה, מחזיק כיום ב-9.4% ממניות החברה, ושווי אחזקתו הוא 465 מיליון דולר. הקרן האמריקנית Franklin Resources, שהייתה בעבר בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, מימשה חלק מאחזקותיה בתחילת השנה, והיא מחזיקה כעת ב-9.1% מהמניות בשווי 450 מיליון דולר. עוד בעלת מניות מוסדית היא Ameriprise Financial, שמחזיקה ב-6.5% ממניות צ'ק פוינט ששוויין הוא 318 מיליון דולר.

צ'ק פוינט, שמספקת פתרונות לאבטחת מידע ואינטרנט, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של קרוב ל-5 מיליארד דולר. באסיפת בעלי המניות יתבקשו משקיעי החברה גם לבחור מחדש את ששת חברי הדירקטוריון ושניים מהדירקטורים החיצוניים, שמועד הכהונה שלהם עומד להסתיים. חברי הדירקטוריון הם שויד, נכט, ג'רי אונגרמן, דן פרופר, דוד רובנר וד"ר טל שביט, והדירקטורים החיצוניים הם יואב שלוש וגיא גכט.

האם המשקיעים שוב יביעו אמון?

השנה יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את המשך כהונתו של שויד בשני התפקידים - יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל החברה - לתקופה של שלוש שנים, וזאת בהתאם לנדרש בחוק החברות הישראלי. בפעם הקודמת שהנושא עלה להצבעה, ב-2006, הצביעו בעלי המניות בעד המשך כהונתו בשני התפקידים אף ש-ISS, חברה המייעצת לגופים מוסדיים, המליצה אז שלא להיענות לבקשה.