דלק פנתה לרשות ההגבלים נגד פז

לטענת דלק, העברת תחנת אורלי בכביש גהה לידי פז מנוגדת לחוק משק הדלק ■ פז: התחנה הקרובה ביותר שמפעילה פז נמצאת במרחק של עשרה ק"מ ■ מרשות ההגבלים נמסר כי "אכן התקבלה פנייה מדלק ישראל

המנכ"ל החדש של דלק ישראל , דוד קמיניץ, פותח חזית חדשה מול פז במאבק על תחנות הדלק. ל"גלובס" נודע, כי דלק ישראל פנתה באחרונה לרשות להגבלים עסקיים, בראשות רונית קן, בדרישה למנוע את העברת תחנת הדלק אורלי שעל כביש גהה לידי פז.

הרקע לפנייתה של דלק ישראל לרשות ההגבלים הוא הסכם אליו הגיעה באחרונה פז, בניהולו של יונה פוגל, עם בעלי התחנה, לפיו החל מתחילת 2010 היא תעבור להפעלת פז.

תחנת הדלק אורלי שעל כביש גהה (מס' 4) בסמוך לגבעת שמואל היא אחת מתחנות הדלק הגדולות בארץ. לפי הערכות, התחנה מוכרת 2 מיליון ליטר מוצרי נפט בחודש, במחזור מכירות שנתי של 120-140 מיליון שקל בשנה. עבור דלק מדובר בתחנה אסטרטגית והפנייה לרשות ההגבלים מלמדת שאין בכוונת החברה לוותר בקלות על השליטה בתחנה.

בפנייה לרשות ההגבלים, באמצעות עו"ד אביתר קנולר, ממשרד עו"ד י. זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות', טענה דלק כי העברת התחנה לידי פז מנוגדת להוראות חוק משק הדלק, וזאת מאחר ופז מחזיקה במספר רב של תחנות לאורך כביש גהה.

"הפרת תנאי המיזוג"

דלק ישראל טוענת עוד כי הפעלת התחנה ע"י פז תגדיל את כוחה המונופוליסטי של פז באזור מרכז הארץ, ועשויה להוות לכאורה הפרה של חלק מהתנאים שנקבעו ע"י רשות ההגבלים במיזוג בין פז לבית הזיקוק באשדוד.

בתנאי המיזוג נקבע, בין השאר, כי ברכישת תחנות חדשות פז תידרש לשמור מרחק של ק"מ אחד בקו אווירי בדרך עירונית ומרחק של 10 ק"מ, הנמדד בדרך בינעירונית.

בדלק ישראל סרבו להתייחס. מפז נמסר בתגובה כי "טענת חברת דלק אינה נכונה, פז עומדת בחוק משק הדלק ובתנאים המחמירים שנקבעו במסגרת המיזוג. לאורך הציר המזרחי של כביש מספר 4, בו ממוקמת תחנת אורלי, התחנה הקרובה ביותר שמפעילה פז היא תחנת "קדימה" והיא נמצאת במרחק של למעלה מעשרה קילומטר מתחנת אורלי".

מרשות ההגבלים נמסר בתגובה כי "אכן התקבלה פנייה מדלק ישראל. הנושא נמצא בבדיקה".