ליקויי בטיחות ב-13% מהאוטובוסים שהסיעו ילדים לקייטנות

10 מתןך 75 אוטובוסים שנבדקו הורדו מהכביש בגלל ליקויי בטיחות ■ שר התחבורה: "מדובר בתופעה חמורה"

יותר מ- 13% מהאוטובוסים שנבדקו במסגרת מבצע לבדיקת אוטובוסים המסיעים ילדים לקייטנות שהחל היום (א') הורדו מהכביש לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות. כך נמסר ממשרד התחבורה.

במסגרת המבצע הנערך ביוזמת משרד התחבורה התפרסו ניידות בטיחות של אגף הרכב באזורי הבילוי של ילדי הקייטנות וערכו בדיקות תקינות של האוטובוסים המסיעים את הילדים.

מהנתונים עולה כי מתוך 75 אוטובוסים שנבדקו ביום הראשון של המבצע 10 מהם התגלו עם ליקויי בטיחות חמורים ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר. אחד מהאוטובוסים הורד בגרירה לאחר קרע שהתגלה בצינור הבלם שלו.

מהנתונים מתברר עוד כי באוטובוסים שהורדו מהכביש התגלו ליקויים במערכות הבטיחות של כלי הרכב. בחלק מהאוטובוסים נמצאו ליקויים בבלמים ובצמיגים, דליפות אוויר וכן חגורות בטיחות חסרות או קרועות.

ב-36 מהאוטובוסים שנבדקו התגלו ליקויים מזעריים והם נדרשו לחתום על התחייבות לתיקון כל הליקויים. רק 29 מהאוטובוסים היו תקינים לחלוטין.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ציין כי הוא רואה בחומרה יתרה את המצאים שהתגלו והורה לאנשי משרדו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשות המשרד כנגד בעלי החברות שהסיעו את הילדים. "מדובר בתופעה חמורה במיוחד לנוכח המאמצים הרבים שמשקיע משרדו בימים אלה במאבק בתאונות הדרכים ובתקינות כלי הרכב", הוסיף כץ.

המבצע נערך במספר מוקדי בילוי של ילדי הקייטנות בהם: "הסופרלנד", "הממדיון", "פארק נחשונית" ו"בית חלומתי" בגבעת ברנר. המבצע ימשך כשבועיים.