עו"ד וינרוט לא ישתתף מחר בשימוע בפרשת שוקי ויטה

עפ"י החשד, עו"ד יעקב וינרוט ייצג את ויטה בהליכים משפטיים וגבה ממנו שכר-טרחה מופחת - ובתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה של לקוחותיו ■ הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את וינרוט ואת רו"ח זאב פלדמן, בכפוף לשימוע

הפרקליטות תקיים מחר (ב') שימוע לעו"ד יעקב וינרוט בפרשת שוקי ויטה, בפני המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, ובנוכחות פרקליטיו של וינרוט, דוד ליבאי, נבות תל-צור, דן שינמן ונווית נגב. וינרוט החליט שלא להשתתף בשימוע.

כזכור, בפברואר השנה החליטה הפרקליטות להעמיד לדין את וינרוט ורו"ח זאב פלדמן בפרשה, בכפוף לשימוע. ויטה חשוד כי כפקיד שומה גוש דן, ערך הסכמי שומה "מיוחדים וחריגים" לנישומים שונים, ובהם ארקדי גאידמק וזאב רוזנשטיין, תוך חריגה מסמכות. זאת, לאחר שנמצאו הסכמי שומה בהם איפשר לאנשי עסקים לשלם מס בגובה אחוזים בודדים בגין הכנסה של מאות מיליוני דולרים מחו"ל.

המשטרה חקרה עורכי דין ורואי חשבון שייצגו נישומים מול ויטה, בהם וינרוט ופלדמן. לפי החשד, וינרוט ייצג את ויטה בהליכים שונים וגבה שכר-טרחה מופחת בבית הדין לעבודה. בתמורה הקל ויטה בהסכמי שומה ללקוחותיו של וינרוט, בהם גאידמק, מיכאל צ'רנוי ועוד, כאשר וינרוט מקבל שכר-טרחה "שמן" מהאוליגרכים.

"דילמה אם ללכת"

בעבר פורסם מפי מקורבי וינרוט כי הוא מעדיף לוותר על השימוע כיוון שאין לו אמון בפרקליטות. כיום מסתבר כי הוא לא ויתר. "תמיד יש דילמה אם ללכת לשימוע, אבל יש מעט מאוד מקרים שמחליטים שלא ללכת", אומר מקורב לתיק. "האמירות שלו לגבי ויתור לא היו סופיות. הוא הגיב ספונטנית להודעה לא קלה על כוונה להעמידו לדין, ואחרי שלמד את החומר, החליט כי לא כדאי לוותר על שימוע".

וינרוט אמר בעבר כי שכר-הטרחה שגבה מוויטה הוא הסכום שהוא נוהג לגבות משכירים, וכי לא ייצג אותו כשהוא טיפל בלקוחותיו, ולכן לא היה ניגוד עניינים. כן הסביר כי ביקש מפלדמן לייצג את לקוחותיו מול ויטה, כיוון שמשרדו אינו עוסק בענייני שומה, ופלדמן קיבל מהם את שכרו. ההערכות הן כי אלה יהיו טיעוני פרקליטיו בשימוע מחר.