ההתאחדות לכדורגל וספורטפייב מבקשות לעקל מצ'רלטון 12 מיליון שקל

טוענות כי מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 מפרה את ההסכמים עימן, גורמת להפרות שרשרת מול צדדים שלישיים ואינה מעמידה ערבות אישית של בעליה כפי שהתחייבה בהסכם

ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב מבקשות מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לעקל 12 מיליון שקל מכספי חברת צ'רלטון, בטענה כי היא מפרה את ההסכמים עימן, גורמת להפרות שרשרת מול צדדים שלישיים ואף אינה מעמידה ערבות אישית של בעליה כפי שהתחייבה בהסכם.

כן מבקשת ההתאחדות להורות לצ'רלטון להפקיד מיידית ערבות בנקאית בסך כ-12.1 מיליון שקל, שכן הערבות הקודמת חולטה על-ידי ההתאחדות בגין אי-תשלום חובותיה.

"חובותיה של צ'רלטון מצטברים, ואין לדעת האם תוכל לשלמם", טוענת ההתאחדות באמצעות עוה"ד ברוך כצמן וניר סלע ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן ושות'. "בנוסף, צ'רלטון מסרבת להעמיד ערבות בנקאית כנדרש. התנהלות זו מצד צ'רלטון, בניגוד מוחלט להסכם, מביאה את ענף הכדורגל הישראלי למצב של חוסר ודאות כלכלית חמור, שעלול לפגוע קשות בהיערכות קבוצות הכדורגל לקראת עונת המשחקים 2009/10".

לטענתה, "לאור הצטברות של חששות מבוססים אודות מצב כלכלי בלתי יציב של הזכיינית צ'רלטון, מתעורר ספק כבד האם דמי הזיכיון יועברו" במקרה שתזכה בפסק הבורר.

בבקשה לבית המשפט מציינת ההתאחדות כי נכון לעכשיו עומדים חובותיה של צ'רלטון כלפיה על 4.1 מיליון שקל, בנוסף ל-1.91 מיליון שקל שלטענת ההתאחדות קוזזו ממנה על-ידי מועצת ההימורים בגין הפרות של צ'רלטון.

בהתאחדות חוששים כי צ'רלטון לא תשלם גם את התשלום הראשון לעונת 2009/10 בסך 6.7 מיליון שקל, אותו היא מחויבת להעביר לא יאוחר מ-5 באוגוסט 2009.

כזכור, הסכסוך בין ההתאחדות לבין צ'רלטון נמצא בבוררות בפני השופטת בדימוס גבריאלה דה ליאו-לוי. ההתאחדות טוענת כי צ'רלטון מפרה את הסכם הזכיינות ואינה מקיימת את התחייבויותיה, בין השאר באי-שידור משחקים שהתחייבה לשדר ובאי-תשלום סכומי הזיכיון.

הבוררת סירבה להטיל את העיקולים במעמד צד אחד והורתה לצ'רלטון להגיב לבקשה. בתגובתה טענה צ'רלטון כי לבוררת אין סמכות לתת צווי עיקול זמניים. כדי להימנע מדיונים מיותרים בשאלת הסמכות העדיפה ההתאחדות לפנות לבית המשפט, תוך צירוף תגובתה של צ'רלטון.

בבקשה לבית המשפט טוענות ההתאחדות וספורטפייב כי מתוך סכום של 24.5 מיליון שקל עליו התחייבה צ'רלטון לעונת המשחקים 2008/09, היא העבירה רק 8.15 מיליון שקל, כאשר 12.6 מיליון שקל נגבו באמצעות חילוט ערבויות. לטענת ההתאחדות, צ'רלטון נותרה חייבת, לאחר חילוט מלוא הערבות הבנקאית סך של 3.7 מיליון שקל עבור עונת המשחקים האחרונה.

אגב, בהתאחדות מציינים גם כי עם פתיחת הליך הבוררות בין הצדדים, ב-2 בפברואר, פנה אלי עזור, מבעלי צ'רלטון, וטען כי "צ'רלטון נמצאת בקשיים תזרימיים עקב צמצום קווי אשראי על-ידי הבנק ואינה יכולה לשלם את החוב". כמו כן ביקש עזור שלא להמשיך את ההתקשרות לאחר תום עונת המשחקים הנוכחית. כזכור, צ'רלטון מחזיקה בזכויות השידור של המשחקים המשניים בליגת העל עד 2012.

מצ'רלטון נמסר: "אנחנו נמצאים בהליך בוררות עם ההתאחדות לכדורגל, ולא מעוניינים להתייחס לעניין".