משתתפי "סטארט-אפ. מדינה" פתחו את המסחר בבורסה

גלובס tv מנחת הסדרה, ורד רמון-ריבלין, עיתונאית ועורכת בכירה ב"גלובס", תחשוף בתוכנית זהות ישראלית כלכלית באמצעות ההישגיות של היזם הישראלי והשיאים אליהם הגיע בזירה הישראלית והעולמית

משתתפי "סטארט-אפ. מדינה" פתחו הבוקר (ג') את המסחר בבורסה בתל-אביב.

"סטארט-אפ. מדינה" היא סדרה דוקומנטרית חדשה של זכיינית ערוץ 2 רשת, המציגה את סיפורה הכלכלי של מדינת ישראל מאז הקמתה.

מנחת הסדרה, ורד רמון-ריבלין, עיתונאית ועורכת בכירה ב"גלובס", חושפת לראשונה זהות ישראלית כלכלית באמצעות השיאנות וההישגיות יוצאת הדופן של היזם הישראלי והשיאים אליהם הגיע בזירה הישראלית והעולמית.

"אני חיית חדשות", אמרה היום ורד רמון-ריבלין באירוע ההשקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, "והיה קשה להתנתק מהאקטואליה הכלכלית ולצלול למקומות יותר עמוקים, היסטוריים, ואולי גם קצת אקדמיים וציוניים. אחד הדברים שגיליתי הוא שהחדשות היומיות מפספסות את הפרספקטיבה ההיסטורית ואת הסיפור העמוק יותר של הנס הכלכלי הזה שנקרא מדינת ישראל".

6 פרקי הסדרה מתמקדים בצריכה הפרטית ומהפיכת השיווק, היי-טק, נדל"ן, תשתיות ואיכות חיים, שוק ההון והתעשייה, ומשתתפים בה בכירי המשק והיזמים המובילים: אלי הורוביץ, עפרה שטראוס, לב לבייב, יוסי ורדי, גיל שוויד, אלפרד אקירוב, רועי ורמוס, דוד עזריאלי, דן פרופר, אסתר לבנון ונשיא המדינה שמעון פרס.

בפרק שישודר מחר בערב (ד') בשעה 23:00 בערוץ 2, תחשוף הסדרה בין היתר את הפסיכולוגיה השיווקית, לרבות כל הטריקים והמניפולציות שמבצעים קמעונאים על הצרכנים התמימים: איך חברות כמו פוקס, סלקום, סופר-פארם ומקדונלד'ס גורמות לצרכן לקנות מוצרים שכלל לא התכוון לרכוש.

הפקת הסדרה החלה לפני כשנתיים, והיו להפקת רשת ולרמון-ריבלין לא מעט חששות: "כשהתחיל המשבר הכלכלי והנפילה בבורסה היינו בטוחים שהנה, הסדרה תהיה לא רלוונטית. להפתעתנו, המשבר דווקא שם את התחום הכלכלי בראש התודעה, והקהל הרחב מבין שאי-אפשר להתעסק רק בפוליטיקה וביטחון - ושהסוגיות של כלכלה, צרכנות וניהול עסקים לא פחות חשובות ומשפיעות על חייו".

סטארט אפ מדינה / צלם: משה שי