כן פייט גייסה 8.6 מ' ש' לעומת צפי כי תגייס 15 מ' ש'

זוהי הנפקת המניות והאופציות הראשונה שמתקיימת בישראל השנה ■ את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום ■ החברה קיוותה לגייס סכום הגדול בכ-45% יותר מזה שגייסה

חברת הביופרמה כן פייט דיווחה הערב כי גייסה כ-8.6 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות (סדרות 4 ו-5) לציבור. מדובר בהנפקת המניות הראשונה לציבור שמתבצעת השנה בישראל, לאחר שעד כה התקיימו בארץ הנפקות בדרך של זכויות או הנפקות פרטיות, וכן הנפקות של אגרות חוב. עם זאת נציין כי הצפי ערב ההנפקה היה כי החברה תגייס 15 מיליון שקל, סכום הגדול בכ-45% יותר מזה שגייסה. את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום.

בהקשר זה יצויין, כי אתמול דיווחה החברה כי בכוונתה להאריך את תקופת המימוש של כתבי האופציה (סדרה 3) כך שיהיו ניתנים למימוש עד ליום ה-31 במרץ 2010.

נזכיר כי לפני חודשיים דיווחה החברה כי סיימה בהצלחה ניסוי שלב II בתרופה לטיפול בסינדרום העין היבשה. בחודשים הקרובים צפויה החברה לפרסם תוצאות ניסוי שלב II לטיפול בפסוריאזיס.

פנינה פישמן, מנכ"לית כן פייט אמרה היום: "אני מודה למשקיעים משוק ההון על הבעת האמון בחברה במיוחד על רקע התקופה הנוכחית בשווקים בימים האחרונים. החברה תמשיך בפיתוח מוצריה ותבחן ביצועם של ניסויים קליניים חדשים."

ההנפקה לציבור היום באה לאחר שבחודש מאי דיווחה החברה כי סיימה בהצלחה ניסוי קליני מבוקר שלב II בתרופת ה-CF101 בחולים הסובלים ממחלה בינונית עד קשה של סינדרום העין היבשה, מחלה שרק בארה"ב למעלה מ-30 מיליון חולים והיקף השוק הנוכחי שלה מוערך בכ-1 מיליארד דולר. בהקשר זה יצויין, כי במהלך המחקר הסתבר כי לתרופה פעילות נוספת המתבטאת בהורדת הלחץ התוך עיני בנבדקי הניסוי. ממצא זה פותח בפני החברה אפיק חדש לקראת יישום אפשרי נוסף בתחום מחלות העיניים, כגון גלאוקומה.

כמו כן, נמצאת החברה חודשים ספורים לפני פרסום תוצאות ניסוי קליני מבוקר שלב II בתרופה לטיפול בפסוריאזיס הצפויים להתפרסם במהלך הרבעון השלישי של השנה. יצויין כי פסוריאזיס הינה מחלת עור המופיעה בקרב 2%-3% מהאוכלוסיה והיקף השוק שלה מוערך בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה.

כן-פייט ביופרמה בע"מ היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א. החברה, שהחלה את פעילותה העסקית בשנת 2000 הוקמה על ידי פרופ' פנינה פישמן, חוקרת במרכז הרפואי רבין, וד"ר אילן כהן, עורך פטנטים ושותף בכיר במשרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן. פרופ' פנינה פישמן מכהנת כמנכ"ל החברה.

החברה הוקמה על בסיס ממצאיה המדעיים של פרופ' פנינה פישמן ומתמקדת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות אשר נקלטות על ידי רצפטורים (קולטנים) של תאים סרטניים או דלקתיים ומעכבות את התפתחותם של תאים אלה. התרופה המובילה של החברה CF101נמצאת בפיתוח קליני מתקדם למחלות דלקתיות והתרופה השנייה CF102 מפותחת למחלות כבד הכוללות את סרטן הכבד והפטיטיס C .