חוזרים למו"מ: הוארך המועד לגיבוש הרפורמה בחברת החשמל

הדירקטוריון אישר להאריך את המועד להשלמת המו"מ לגיבוש מתווה ליישום הרפורמה בחברה - עד ערב ראש-השנה ■ הדירקטוריון התכנס בהמשך להבנות שהושגו ביום רביעי בנוגע להשבת חריגות השכר

חוזרים למשא ומתן: דירקטוריון חברת החשמל, בראשות היו"ר מוטי פרידמן, אישר אתמול (ו') להאריך את המועד להשלמת המו"מ לגיבוש מתווה ליישום הרפורמה בחברה עד ערב ראש השנה. כך נודע ל"גלובס".

הדירקטוריון התכנס ביום שישי לישיבה שלא מן המניין על מנת לדון בחידוש המו"מ על הרפורמה, וזאת בהמשך להבנות שהושגו ביום רביעי בפגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הממונה על השכר, אילן לוין, וראשי החברה, בנוגע להשבת חריגות השכר בחברת החשמל.

הדירקטוריון נדרש להאריך את המועד להשלמת המו"מ, מאחר ובהחלטה קודמת נקבע כי החל מ-1 באוגוסט תחדש החברה את יישום תוכנית ההתייעלות "מצפן" במידה ולא תחול התקדמות במו"מ עם העובדים. בפועל המו"מ עם העובדים שהיה אמור להתחדש לפני כחודשיים התעכב בגלל המחלוקת על חריגות השכר שנפתרה רק בימים האחרונים.

בדיון בדירקטוריון אמר פרידמן כי הכוונה בשלב הראשון היא להגיע להסכם עקרונות ליישום הרפורמה בחברה. לדבריו, המו"מ אמור להתחדש מהמקום בו הופסק לפני כשנתיים ובהמשך להבנות שהושגו אז בין החברה, העובדים והממשלה.

ל"גלובס" נודע עוד כי לקראת חידוש המו"מ יוקמו צוותי היגוי וצוותי עבודה משותפים לחברת החשמל, המדינה, ההסתדרות והעובדים. צוות ההיגוי הבכיר צפוי לכלול את יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, פרידמן, המנכ"ל עמוס לסקר, יו"ר הוועד מיקו צרפתי, הממונה על התקציבים אודי ניסן ומנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח. צוות ההיגוי אמור להתכנס אחת ל-8-10 ימים ולקבל עדכון על התקדמות המו"מ בין הצוותים המקצועיים.

בהנהלת חברת החשמל ביקשו להתחיל בדיונים כבר בשבוע הבא, אולם לפי המסתמן המו"מ לא יחל עד שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יופיע בפני המזכירות הארצית של ארגון העובדים, ויפתור את המחלוקות השונות בין הוועדים.

מחברת החשמל נמסר כי "בפגישה בין יו"ר ההסתדרות לראשי החברה הוסכם על כניסה למו"מ אינטנסיבי לגיבוש רפורמה במשק החשמל, אשר יסתיים עד ערב ראש השנה הקרוב. שינוי תאריך סיום המו"מ אושר ביום שישי בדירקטוריון חברת החשמל".