כור הגדילה ההחזקה בקרדיט סוויס ל-1.73%; רכשה מניות בכ-900 מיליון ש'

זוהי הפעם השנייה בשבוע האחרון שכור מגדילה החזקתה בבנק ■ בשלהי יוני דווח ב"גלובס" כי דנקנר ממתין לירידות בשווקים ואז יחזור לקנות מניות הבנק ■ כור עשויה להגדיל את ההחזקה ליותר מ-3.4%

נוחי דנקנר ממשיך להגדיל את החזקותיו בבנק ההשקעות השוויצרי קרדיט סוויס דרך חברת כור . החברה רכשה בימים האחרונים 5.32 מיליון מניות נוספות של קרדיט סוויס, ובכך הגיעה להחזקה של 20.54 מיליון מניות, שהם 1.73% מהבנק, בסכום השקעה כולל של 3.03 מיליארד שקל. לפי ההערכות בשוק, רכישה זו של מניות הבנק הסתכמה בכ-900 מיליון שקל. נכון להיום מורווחת כור "על הנייר" ב-554 מיליון שקל על השקעתה בקרדיט סוויס.

כאמור, סכום ההשקעה הכולל עומד, נכון להיום, על כ-3 מיליארד שקל, כך שלכור יש עדיין מקום לרכוש מניות נוספות של קרדיט סוויס כיוון שסכום ההשקעה הכולל של החברה יכול להגיע ל-5 מיליארד שקל. גם היום חוזרת כור על כוונתה "להיות בעלת מניות משמעותית בקרדיט סוויס", כלשון הדיווח לבורסה.

זוהי ההגדלת הפוזיציה השנייה בקרדיט סוויס עליה מודיעה כור בשבוע האחרון. בשבוע שעבר דיווחה החברה כי רכשה מניות קרדיט סוויס ב-300 מיליון דולר והגיעה להחזקה של 1.28%. כזכור, הרומן של דנקנר עם קרדיט סוויס החל לפני כשנה, אז הוא החל לרכוש מניות והגיע להחזקה של 3.4%. בשלב זה החל דנקנר לממש רווחים ומכר מניות עד שהגיע להחזקה של 0.7%, תוך שכור רשמה רווח נקי של 2.18 מיליארד שקל.

בסוף חודש יוני הודיעה כור על כוונתה להשקיע 3.5 מיליארד שקל בענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור , ובאותו מעמד דווח ב"גלובס" כי דנקנר מתכוון לחכות לתיקון בשווקים לאחר חודשי הראלי העליזים - ואז לחזור ולרכוש מניות קרדיט סוויס. ואכן, בשבועיים האחרונים הצטנן הראלי, וכור מגדילה בעקביות את החזקתה בבנק. לפי ההערכות, בסבב ההשקעות הנוכחי תגדיל כור את ההחזקה לרמה גבוהה יותר מזו שהייתה בסבב ההשקעות הקודם, כלומר תגיע להחזקה של יותר מ-3.4%.