החל הדיון המרתוני בכנסת על אישור התקציב

הדיון יימשך 3 ימים ■ ניסיונות מאחורי הקלעים להגיע לפשרה ולהביא את ההצבעה על התקציב עד רביעי בחצות ■ גפני: אין כמעט סעיף אחד שהגיע לוועדה ולא שונה והצלחנו לא לפרוץ את מסגרת התקציב

החל מהיום (ב') תקיים הכנסת 3 ימי דיון רצופים עד לאישורם הסופי בקריאה שנייה ושלישית של חוק ההסדרים ותקציב המדינה לשנים 2009-2010. ההצבעה הסופית על תקציב המדינה צפויה להתקיים עד יום חמישי לפנות בוקר.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון המרתוני ואמר כי השנה מגבלת הזמן שעמדה לרשות הוועדה היתה קצרה ביותר אך למרות זאת הוועדה הקפידה לשמוע את כל הצדדים. "אין כמעט סעיף אחד שהגיע לוועדה ולא שונה והצלחנו לא לפרוץ את מסגרת התקציב", אמר גפני.

הבוקר הונח חוק ההסדרים על שולחן הכנסת. החל משעה שלוש בצהריים היום ועד מחר בבוקר צפויים חברי הכנסת להציג את הסתייגויותיהם מעל דוכן הכנסת, גם במהלך שעות הלילה. ההצבעות על החוק יחלו מחר (ג') בשעה 11:00 וייתכן שיימשכו עד הבוקר של היום שאחרי.

ביום רביעי בשעה 9:00 בבוקר יפתח הדיון על תקציב המדינה הדו-שנתי במליאת הכנסת. אם ההצבעות לא יסתיימו קודם לכן, יהיו ברי הכנסת ערים למעלה מ-24 שעות. בשעה 15:00 באותו היום יחלו ההצבעות וגם במקרה זה ייתכן שבשל הפיליבסטר הצפוי של חברי האופוזיציה, יימשכו ההצבעות אל תוך הלילה. בכנסת מקווים כי ההצבעה לא תיגרר אל מעבר לחצות בבוקרו של יום חמישי.

מאחורי הקלעים מנסים בקואליציה לגבש פשרה עם נציגי האופוזיציה על פיה אם יתקצר הפיליבסטר המתוכנן, ותסתיים ההצבעה על חוק ההסדרים עד יום רביעי בשעה 18:00, תגיע לסיומה ההצבעה על חוק התקציב עד יום רביעי בחצות.

לצד התקציב וחוק ההסדרים הובאו להצבעה הצעות חוק שהממשלה ביקשה להעבירן בצמוד לתקציב ובהן חוק המטפלות שאושר היום בקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, הרפורמה בממ"י תובא להצבעה רק בשבוע הבא.