מפתחת השבבים אמימון מגייסת עוד 10 מיליון דולר

NTT, שהובילה גיוס של כ-7 מיליון דולר בסוף 2008, החליטה לא להשתתף הפעם ■ באמימון טוענים כי הגיוס הנוכחי מיועד להאיץ את פעילות ההפצה והייצור של מוצרי החברה

לאחר שגייסה כ-7 מיליון דולר בסוף 2008, מודיעה היום אמימון, מפתחת השבבים להעברת שידורי וידיאו אלחוטיים בבית, כי סיימה סבב גיוס רביעי בהיקף של 10 מיליון דולר.

רשימת המשקיעים בסבב הנוכחי כוללת את המשקיעים הקיימים. את הסבב הובילה קרן Stata Venture Partners והשתתפו בו גם קרן Argonaut, סידר, אוורגרין, וולדן וזרוע ההשקעות של מוטורולה - מוטורולה ונצ'רס. על-פי נתוני IVC, מסתכמים סך גיוסי הכספים של החברה מאז הקמתה בכ-50 מיליון דולר.

מאיצים את ההפצה

אמימון, שהוקמה ב-2004 ומנוהלת על-ידי יואב ניסן-כהן, מפתחת שבבים בתקן ה-WHDI, שמיועד להעברת וידיאו איכותי, לא דחוס, במהירות של עד 3Gb לשנייה.

החברה טוענת כי הטכנולוגיה שעליה היא מתבססת, מסוגלת להגיע לכל הבית (כ-30 מטר). בין לקוחות החברה ניתן למנות ענקיות אלקטרוניקה, כגון סוני ושארפ, וכן את מיצובישי. לחברה יש גם לקוחה בולטת מהתחום הרפואי - חברת סטרייקר, שתיישם את הטכנולוגיה של אמימון להעברת וידיאו אלחוטית בניתוחים.

אמנם, גיוס ההון הוא חדשה טובה, בייחוד בתקופה כזו, בה רוב הסטארט-אפים הישראליים נאבקים על כל דולר, מצד שני, רשימת המשקיעים שמשתתפים בגיוס, לפחות על-פי פרסומי חברה, לא כוללת את המשקיע האסטרטגי המרכזי, שהשתתף בסבב הגיוס הקודם.

החברה לא פרסמה באופן רשמי את סבב ההשקעה הקודם, ולא את המשקיע בו מדובר, אולם ל"גלובס" נודע כי זו הייתה חברת NTT היפנית.

באמימון טוענים כי הגיוס הנוכחי מיועד להאיץ את פעילות ההפצה והייצור של מוצרי החברה. לדברי נעם גרי, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, "אנחנו רואים הכנסות מהמוצר הקודם של החברה, אבל מהדור החדש נראה הכנסות רק בעוד כמה חודשים. החברה בשלב כזה שצריך לחזק את פעילויות השיווק והייצור שלנו גם ממקורות חיצוניים".

השלמה לתקן

לאחרונה התפרסם כי באמימון רואים את תקן ה-WHDI כמשלים את תקן ה-WiFi הפופולרי לתחום הווידיאו, ואף מתכננים לשלב את שני התקנים על-גבי אותה ערכת שבבים.

לטענת החברה, שני התקנים האלה הם משלימים ו"זה טבעי ששני התקנים הללו יעבדו ביחד", מסביר גרי, "לאורך זמן אנחנו מאמינים שתהיה התכנסות של שני התקנים האלה. הכוונה היא שנראה את ה-WHDI בהרבה אפליקציות ולא רק בטלוויזיות, כגון מחשבים, קונסולות למשחקים, נגני DVD , וגם תוך מספר שנים בטלפונים סלולריים", הוא אומר.