HSBC: בנקים בינלאומיים מגדילים ההלוואות לחברות אסייתיות

[למדור שוקי עולם] "חברות אסייתיות בקנה מידה בינוני החלו ללוות בהיקפים גדולים יותר. מדובר בסימן ראשון לכך שהשוק מתחיל להתאושש, לאחר שבתחילת השנה הבנקים התנהלו בזהירות ושמרנות רבה מאד"

בנק HSBC הבריטי הונג-קונגי הודיע היום כי ניתן להבחין בסימנים לכך שבנקים בינלאומיים מגדילים את היקף ההלוואות הניתנות לחברות אסייתיות.

"כולם הפכו לעסוקים יותר", אמר סטפן וויליאמס מ-HSBC בהונג קונג. "חברות אסייתיות בקנה מידה בינוני החלו ללוות בהיקפים גדולים יותר. מדובר בסימן ראשון לכך שהשוק מתחיל להתאושש, לאחר שבתחילת השנה הבנקים התנהלו בזהירות ושמרנות רבה מאד", הסביר האנליסט.

מרווח הליבור-OIS, המודד את מידת הרצון של הבנקים להעניק הלוואות, עמד אתמול על 0.31%, או 0.6% מעל הרמה בה קבע נגיד ה'פד' לשעבר, אלן גרינספן, כרמה המצביעה על כך שהשווקים חזרו לרמות "נורמליות".

נציין כי ההלוואות למדינות אסיה, ללא יפן, התכווצו ב-27% ל-81 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה לעומת 111 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההלוואות כמעט קפאו לאחר קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר, כאשר בנקים ברחבי העולם הפסידו ומחקו 1.48 טריליון דולר מאז תחילת משבר האשראי ב-2007.

בנפרד, הנאמן על נכסי ברנרד מיידוף - שהחל לרצות את עונשו היום, אירווין פיקרד, הגיש אמש תביעה נגד HSBC בחשד כי הוא הוציא 578 מיליון דולר ברווח "מזוייף", פחות מ-90 יום לפני החברה של מיידוף התחילה לקרוס.