שר האוצר שטייניץ: "התקציב סופר-כלכלי וסופר-חברתי"

שטייניץ בפתח הדיון על תקציב 2009-2010: "רק גורם אחד עדיין לא השתכנע - האופוזיציה ויו"ר האופוזיציה. הם לא מבינים שמדובר ביום חג"

שר האוצר, יובל שטייניץ, נאם היום (ד') במליאת הכנסת בתחילת הדיון בתקציב 2009-2010. שטייניץ אמר: "העברת התקציב הוא יום חג לממשלת ישראל וכנסת ישראל. הממשלה הוכיחה תעוזה, כושר ביצוע וכושר קבלת החלטות".

שר האוצר הדגיש כי ההחלטה להעביר תקציב דו שנתי עמדה במרכז ההמלצות של צוות 100 הימים שהוא עמד בראשו. הוא הוסיף: "רק גורם אחד עדיין לא השתכנע - האופוזיציה ויו"ר האופוזיציה. במקום להבין שמדובר ביום חג שמוכיח שכוחה של הממשלה לאמץ מחשבה חדשה וליצור תקדים היסטורי, שבעולם מברכים עליו".

שטייניץ הגיב במליאה לדבריה של ראש האופוזיציה, ציפי לבני, וניסה להביך את התנגדות קדימה לתקציב: "יו"ר האופוזיציה שכחה שהם התנגדו לחוק יסוד התקציב שאני הובלתי בכנסת, שהאריך את הדיונים מ-45 ימים ל-106 ימים. אלמלא הייתי מאריך היה נשאר לכנסת שבוע. לכן, מוזר שקדימה מתנגדת לתקציב".

שטייניץ טען, כי "יש לנו תקציב סופר כלכלי וסופר חברתי. כשהממשלה הזו נכנסה לתפקידה לפני 105 ימים קיבלנו אותה במצב קשה: ירידה של 70 מיליארד שקל בהכנסות המדינה לשנתיים, עם צמיחה שלילית ברבעון הראשון של 2009, עם גידול באבטלה, ללא תקציב וללא תוכנית כלכלית מקיפה. צריך לומר באיזה מצב הממשלה הקודמת העבירה לנו את המשק".