חוזרים למניות: FCR של גזית גלוב גייסה 51.3 מיליון ד' קנדי

זרוע הנדל"ן הקנדית של גזית גלוב הנפיקה מניות וכתבי אופציות למניות ■ חתם ההנפקה, RBC, קיבל אופציית "גרין שו" לרכוש מניות וכתבי אופציות בעצמו

חוזרים למניות, חוזרים לנדל"ן? שבוע לאחר שחילקה דיבידנד, חברת FCR , זרוע הפעילות של חברת הנדל"ן המניב הישראלית גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל בקנדה, גייסה 51.3 מיליון דולר קנדי בטורונטו, סכום השווה ל-45.84 מיליון דולר אמריקני, נכון לשעת הכנת הידיעה. לפני ההנפקה, 52.5% ממניותיה של FCR הוחזקו בידי גזית גלוב. כמו חברות בנות אחרות בקבוצה, עוסקת FCR בפיתוח ובתפעול מרכזים מסחריים שכונתיים מעוגני סופרמרקטים ורשתות דראגסטור בקנדה.

המהלך מרכז עניין לאור העובדה שמדובר בגיוס הון מניות (להבדיל מחוב, המגויס באמצעות אג"ח), ובשל העובדה שמדובר בחברה הנמנית עם אחד הענפים שנפגעו יותר מכל במשבר הפיננסי האחרון - הנדל"ן. מניות FCR רשומות למסחר בבורסה המקומית, שם הן נסחרות לפי שווי-שוק של 1.62 מיליארד דולר קנדי. מטרת ההנפקה היא לפרוע התחייבויות במסגרת קווי האשראי של החברה, לממן רכישות מוגדרות ועתידיות ולמממן פעילויות פיתוח כלליות.

הגיוס צפוי להיות מושלם עד ה-5 באוגוסט, והמניות שגויסו באמצעו לא יהיו זכאיות לקבלת מניות גזית אמריקה כ"דיבידנד בעין"; גזית אמריקה היא חברת האחזקה הפרטית במסגרתה FCR מחזיקה בקרן הריט האמריקנית Equity 1 , שמניותיה נסחרות בבורסה בניו-יורק לפי שווי-שוק של 1.21 מיליארד דולר. FCR מתכוונת לרשום את מניות גזית קנדה למסחר בקנדה, לאחר שתיצוק לתוכה את פעילותה בתחום המרכזים הרפואיים בקנדה (16.2 מיליון דולר, לאחר חוב).

20%-30% הגיעו מבעלי עניין

ב-FCR, יצוין, מחזיקה גם חברת הנדל"ן הישראלית אלוני חץ ץ שבשליטת נתן חץ. נכון לסוף 2008, היא החזיקה ב-18.45% ממניותיה והיא מחזיקה, ככל הידוע, ב-3.62% ממניות חברה האם גזית גלוב.

באשר לתנאי ההנפקה, זרוע הנדל"ן הקנדית של גזית גלוב הנפיקה 3 מיליון יחידות הכוללות, כל אחת, מניה רגילה אחת ו-2/3 מכתב אופציות למניה במחיר של 17.1 דולר קנדי ליחידה - הנמוך ב-2.5% משער הנעילה של המניה אמש (ד'). המניה ננעלה ב-17.53 דולר קנדי. 20%-30% מתמורת ההנפקה הגיעה מבעלי עניין בחברה עצמה, מה שאומר שאלו השקיעו 9.2-13.8 מיליון דולר אמריקני על מנת למנוע דילול אחזקתם.

חתם ההנפקה המוביל, הבנק המלכותי של קנדה (RBC), קיבל אופציית "גרין שו" לרכוש 450 אלף יחידות של מניות וכתבי אופציות בעצמו, באותו מחיר, כך שתמורת הגיוס עשויה לגדול ל-59.19 מיליון דולר קנדי עוד לפני מימוש כתבי האופציות. אלו ניתנות למימוש עד ה-29 באוקטובר 2010.

החברה תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני ביום שישי, ה-14 באוגוסט, וזמן קצר לאחר כניסת השבת, שעון ישראל, תקיים שיחת ועידה מקוונת למשקיעים לסקירת התוצאות הכספיות. ברבעון הראשון הציגה FCR רווח נקי של 9.1 מיליון דולר, המשקף שיפור של 8.4% מהרבעון המקביל אשתקד. ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) השתפר ב-10.7% לסך של 38.2 מיליון דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם]

First Capital R