מאזדה צפויה להשיק ב-2013 מכונית היברידית

מאזדה נמצאת במו"מ מתקדם עם טויוטה לרכישת מכלולים מרכזיים שישמשו אותה בייצור מכונית היברידית ■ מניית מאזדה זינקה ב-12.4% על רקע החדשות

האם נזכה לראות בעתיד הקרוב דגמים היברידיים של מלכת המכירות בישראל - מאזדה? התשובה כנראה חיובית. שתי יצרניות הרכב טויוטה ומאזדה נמצאות במו"מ מתקדם לעסקה למכירת חלקי ליבה למכוניות היברידית מטויוטה למאזדה. כך עולה מדיווחים ביפן.

ההערכות הן כי המרכבים העיקריים שתמכור טויוטה למאזדה יהיו המרכבים של המכונית ההיברידית הפריוס - מרכבים שמתאימים מבחינת גודלים למאזדה 3.

הדיווח שלח את מניית מאזדה לזינוק של 12.4% לאור הפופולאריות הרבה שלה זוכים כלי הרכב ההיברידיים ביפן הודות לתמרוץ ממשלתי. בחודש אפריל, רשמה האינסייט של הונדה הישג כשהיתה המכונית ההיברידית הראשונה שכבשה את ראש טבלת המכירות. חודש לאחר מכן טיפסה לראש טבלת המכירות הדגם ההיברידי החדש של הפריוס של טויוטה.

טויוטה צפויה לספק למאזדה סוללות, מנועים, מערכות שליטה וחלקים נוספים. מאזדה מתכננת להשיק דגם היברידי ב-2013 כשיעד המכירות עומד על 100 אלף מכוניות בשנה - כמות השווה ל-8% מסך המכירות השנתיות של היצרנית היפנית הקטנה.

המהלך מהווה עבור מאזדה שינוי אסטרטגי מהותי. בחברה ציינו לפני מספר חודשים כי החברה מתכוונת להישאר עם מנועי בנזין שצריכת הדלק שלהן תשופר לפחות עד 2015.

טויוטה כבר מספקת היום מכלולים לניסן שמייצרת בעזרתם את הניסאן אלטימה ההיברידית המשווקת בשוק האמריקני.