רווחי ג'נרל אלקטריק צנחו ב-49% אך עקפו התחזיות

הרווח למניה היה עם זאת גבוה מהתחזיות המוקדמות והסתכם ב-26 סנט למניה לעומת צפי ל-23 סנט ■ הכנסותיה ירדו ב-16.6% והסתכמו ב-39.1 מיליארד דולר ופיספסה את התחזיות שהיו להכנסות של 42.16 מיליארד ד'

חברת ג'נרל אלקטריק דיווחה היום (ו') לפני תחילת המסחר כי הכנסותיה ירדו ב-16.6% והסתכמו ב-39.1 מיליארד דולר ופיספסה את התחזיות שהיו להכנסות של 42.16 מיליארד דולר.

רווחיה נפלו ב-49% והסתכמו 2.67 מיליארד דולר שהם 26 סנט למניה, גבוה מהתחזיות המוקדמות ל-23 סנט למניה. זאת לעומת רווח של 7.07 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מבין ארבעת התחומים בהם עוסקת GE: פיננסים, בריאות, מדיה ואנרגיה, רק באחרון נרשמה עלייה ברווחיות, זאת על רקע המיתון המתמשך.

GE קפיטל אשר מלווה כספים לכל עניין מכרטיסי אשראי ועד נדל"ן מסחרי דיווחה על רווח צנוע של 590 מיליון דולר, אך תוצאות אלו עדיין משקפות ירידה של 80% לעומת רווחיה בתקופה המקבילה אשתקד. זוהי עדות נוספת לקשיים עימם מתמודדת החברה כאשר ההפסדים המצטברים שלה "בהלוואות רעות" הולכים וגדלים בשל המשבר הפיננסי המתמשך.

החטיבה התעשייתית של GE גם היא סבלה כתוצאה מהמיתון כאשר ברבעון השני ירדו הכנסותיה ב-7% והסתכמו ב-26 מיליארד דולר. חטיבת המדיה של GE שכוללת את NBC יוניברסל דיווחה על צניחה של 41% ברווחיה על רקע הירידה בפרסום בטלוויזה. כאמור החטיבה היחידה שדיווחה על גידול ברווחיה בשיעור של כ-13% היתה חטיבת האנרגיה, על רקע עליית מחיר הנפט ברבעון השני.

למרות הבעיות עימן מתמודדת החברה אמרו בכירי החברה כי לאחרונה ניכרים סימנים של התייצבות. GE כבר עמדה במטרתה לגייס 45 מיליארד דולר באמצעות מכירת חוב במהלך השנה האחרונה.

"אנו רואים כי המשך שנת 2009 יהיה במסגרת העבודה המקורית שקבענו לעצמנו" אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, ג'ף אימלט.