דלק לקחה לסונול את תחנת שבעת הכוכבים בהרצליה

תחנת "שבעת הכוכבים" מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את הפדיון החודשי שלה בכ- 3-4 מיליון שקל ■ מחזור המכירות השנתי של התחנה, הכוללת גם חנות נוחות, נאמד בכ-50-60 מיליון שקל בשנה

המלחמה בין חברות הדלק הגדולות על השליטה בתחנות ממשיכה לשבור שיאים. חברת דלק ישראל הצליחה לקחת לסונול את תחנת הדלק הגדולה בסמוך לקניון "שבעת הכוכבים" בהרצליה. כך נודע ל"גלובס".

התחנה, הממוקמת בסמוך למחלף "שבעת הכוכבים" בהרצליה, נחשבת לאחת מהתחנות הגדולות של סונול במרכז הארץ, ומופעלת ע"י החברה מזה שנים ארוכות.

תחנת "שבעת הכוכבים" מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את הפדיון החודשי שלה בכ- 3-4 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של התחנה, הכוללת גם חנות נוחות, נאמד בכ-50-60 מיליון שקל בשנה.

בענף מעריכים כי מדובר בתגובה של דלק ישראל, בניהולו של דוד קמיניץ, לכך שסונול לקחה לה בחודשים האחרונים שתי תחנות גדולות בכניסות לראש העין וברמלה.

במשק הדלק העריכו מראש כי דלק לא תעבור בשתיקה על המהלכים של סונול. דלק ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ עם בעלי התחנה שהחוזה שלהם עם סונול נמצא לקראת סיום, וכאמור הצליחה להגיע אתם לסיכום.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בחודשים האחרונים המלחמה בין חברות הדלק הגדולות על רכישת התחנות שוברת שיאים, והביאה לעלייה חדה במחירי השכירות של תחנות התידלוק.

באחרונה הצליחה פז, בניהולו של יונה פוגל, להעביר להפעלתה החל מ-2010 את תחנת דלק "אורלי" שעל כביש גהה. במקביל, סונול הצליחה לקחת לדלק תחנה גדולה בכניסה לראש העין ותחנה נוספת ברמלה.

בתגובה לאיבוד התחנה בכניסה לרמלה, דלק ישראל התקשרה באחרונה בהסכם להקמת תחנת דלק חדשה בכניסה לצריפין, בסמוך לאזור בו מתוכנן לקום השוק הסיטונאי החדש. בענף מעריכים כי הקמת התחנה תושלם עד תחילת 2010 ותפצה את דלק על הפסד המכירות הפוטנציאלי מהתחנה ברמלה.