אסיה ננעלה בעליות: הנג-סנג עלה ב-3.7% לשיא של 10 חודשים

היום לא התקיים מסחר בטוקיו ■ ברקליס: התמ"ג של סין יגדל ב-8.3% ב-2009 - שנחאי עלתה ב-2.4% ■ הסכם בהיקף 4 מיליארד דולר ל-CIT עם בעלי האג"ח אמור למנוע מהבנק פשיטת רגל

המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר בעליות שערים חדות על רקע סיכוי גובר להצלת בנק CIT בארה"ב וכאשר מדד הנג-סנג חוצה את רף 19,000 הנקודות מזה חודש. היום לא התקיים מסחר בטוקיו בשל יום הים (Marine day).

הבנק האמריקני CIT מגבש הסכם לקבלת מימון חירום עם בעלי האג"ח בהובלת חברת ההשקעות Centerbridge בהיקף של 3 מיליארד דולר. העיסקה, כך מדווח העיתון, נשקלת על-ידי מועצת המנהלים של חברת האחזקות הבנקאית. ההסכם אמור למנוע מהבנק האמריקני בהווה ומחברת האשראי הגדולה ביותר לעסקים קטנים בעבר הגשת בקשה לפשיטת-רגל ומארגון מחדש בחסות בית המשפט

בזירה הסינית, ברקליס קפיטל שידרג אתמול (א') את תחזית הצמיחה של סין ל-8.3% ב-2009 לעומת 7.8% בתחזית הקודמת. ברקליס מבסס את הערכותיו על נתוני הצמיחה המעודדים של הרבעון השני שפורסמו בשבוע שעבר ועל שינויים מבניים שצפויים להביא לגידול בהשקעות ובצריכה הפרטית.

נתוני התמ"ג של הרבעון השני הצביעו על גידול בהשקעות והתחזקות הצריכה הפרטית, שכיסו על הירידה הנמשכת ביצוא הסיני. התמ"ג של סין גדל בקצב שנתי של 7.9% ברבעון השני לעומת 6.1% בלבד ברבעון הראשון ומעל תחזיות אנליסטים בסקר של "בלומברג" לקצב צמיחה שנתי של 7.8%.

מארק מוביאוס מטמפלטון השקעות אמר בסופ"ש (ש') בראיון לרשת הטלוויזיה "בלומברג", כי בתוך שלוש שנים הבורסה של סין עשוייה לעקוף את זו של ארה"ב ולהפוך לבורסה הגדולה בעולם לפי שווי שוק. מוביאוס ביסס את הערכותיו על המהירות שבה חברות סיניות ריבוניות מוכרות מניות חדשות ועל כך שאוכלוסיית סין המונה 1.4 מיליארד איש מעבירה יותר ויותר כסף לבורסה במקום לאפיקים אחרים.

מדד הנג-סנג טיפס ב-3.7% ל-19,502 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה עשרה חודשים ■מדד שנחאי המשולב הוסיף 2.4% ל-3,266 נקודות מדד S&P/ASX 200 עלה ב-1.2% ל-4,050 נקודות ■ מדד קוספי טיפס ב-2.7% ל-1,478 נקודות ■ סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר האוסטרלי עולה ב-1% ל-0.8111 דולר

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן באוסטרליה צנח בשיעור חד מכפי שצפו הכלכלנים - ירד ב- 0.8% ברבעון השני. קצב האינפלציה הסיטונאית השנתית ניצב כעת על 2.1%, הקצב הנמוך מזה 5 שנים. הסיבה העיקרית לירידה החדה מהצפוי הייתה ככל הנראה התחזקותו של הדולר האוסטרלי.

מחירי הבתים החדשים ב-36 ערים גדולות ובינוניות בסין עלו ביוני ב-6.3% ביוני לעומת שנה שעברה למחיר ממוצע של 959 דולר למ"ר. מחירי הבתים עלו ב-1.1% בהשוואה לחודש מאי.

מניות בכותרות

מיזם משותף של סינופק וסנוק הסיניות רכש 20% משדה נפט באנגולה תמורת 1.3 מיליארד דולר.

HSBC בחר ב-4-5 בנקים, ביניהם גולדמן זאקס , סיטיק, CICC, ו-UBS שישמשו כחתמים של מניית הבנק בבורסת שנחאי. כך מדווח עיתון "האפל דיילי".

מגזין קייג'ין דיווח כי CIC חתמה על עסקה לרכישת 40% מהמניות של Citic קפיטל הולדינגס שיונפקו בקרוב. סיטיק קפיטל נשלטת כעת על ידי סיטיק פסיפיק וסיטיק אינטרנשונל פייננשל הולדינגס.

מניות האנרגיה פטרוצ'יינה , BHP ביליטון , וודסייד פטרוליום וריו טינטו ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט עולה ב-1.6% ל-64.6 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.