אירופה סגרה בעליות ביום השישי ברציפות: הקאק הוסיף 1.6%

מדד דאקס עלה ב-1% והפוטסי הוסיף 1.25% ■ פולקסווגן איבדה 5.4% ■ מדד המחירים ליצרן (PPI) בגרמניה ירד ב-4.6% ביוני - הירידה החדה ביותר במונחים שנתיים מאז 1968 ■ HSBC הוסיף 2.6%

המדדים המובלים באירופה סיימו בעליות שערים ביום השישי ברציפות, ובכך רשמה את רצף העליות הארוך ביותר מזה 4 חודשים. העליות בבורסות האירופאיות באו בהמשך לעליות השערים בוול סטריט, לנעילה החיובית הבוקר באסיה ועל רקע פרסום מדד המחירים ליצרן בגרמניה שירד ביוני בשיעור החד ביותר מאז 1968. ברקע, גובר הסיכוי גובר להצלת בנק CIT בארה"ב - השווקים ברחבי העולם מגיבים בעליות.

הבנק האמריקני CIT מגבש הסכם לקבלת מימון חירום עם בעלי האג"ח בהובלת חברת ההשקעות Centerbridge בהיקף של 3 מיליארד דולר. העיסקה, כך מדווח העיתון, נשקלת על-ידי מועצת המנהלים של חברת האחזקות הבנקאית. ההסכם אמור למנוע מהבנק האמריקני בהווה ומחברת האשראי הגדולה ביותר לעסקים קטנים בעבר הגשת בקשה לפשיטת-רגל ומארגון מחדש בחסות בית המשפט.

מדד פוטסי נסחר בעליות לאור עליית מחירי הבתים בבריטניה ביוני בהתבסס על נתוני חברת רייטמוב. המנהל המסחרי של חברת רייטמוב, מיילס שיפסייד, אמר כי העניין ברכישת נדל"ן מתחזק לנוכח "הביטחון של הצרכנים כי המשבר עבר כבר את שיאו". שיפסייד הוסיף ואמר כי מספר האנשים אשר מבקרים ברשימת הנכסים המקוונת של רייטמוב "גבוהה הרבה יותר מכפי שהיינו מצפים בעונה זאת". עם זאת, שיפסייד הזהיר ואמר כי אנו עדיין רחוקים מהתאוששות איתנה וברת קיימא מהמשבר הכלכלי החמור.

עם זאת, חשוב לציין כי מספר המשכנתאות המאושרות נמצא בעלייה מתמדת מאז הגיעה לשפל בנובמבר 2008. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "המחסום הגדול ביותר להתאוששותו של שוק הנדל"ן בבריטניה עשוי להיות מצבו העגום של שוק העבודה בבריטניה". שיעור האבטלה צפוי להאמיר ל-9% עד לסוף השנה הנוכחית. העלייה באבטלה מצמצמת את ההכנסה הפנויה שבידי הצרכנים, מערערת את ביטחונם הכלכלי ומקשה עליהם לשלם את תשלומי המשכנתא. חוסר היכולת של בריטים רבים לשלם את תשלומי המשכנתא תוביל להמשך העלייה במספר עיקולי הבתים ולהצפה של השוק בנכסי דלא ניידי, הצפה אשר תוביל להמשך הירידה במחירי הנדל"ן.

מדד פוטסי 100 ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40 .

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן (PPI) בגרמניה ירד ב-4.6% ביוני, - הירידה החדה ביותר במונחים שנתיים מאז 1968. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בגרמניה. אנליסטים בסקר של רויטרס חזו ירידה של 4.1%. במונחים חודשיים, מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1% - זאת לעומת תחזית של ECONDE לעלייה של 0.5%.

מחירי הבתים בבריטניה עלו ב-0.6% לאחר שצנחו ב-0.4% בחודש הקודם, כך על פי נתוני חברת רייטמוב. בשקלול שנתי ירדו המחירים ב-3.1%, הירידה הקלה ביותר מזה כשנה.

מניות בכותרות

HSBC בחר ב-4-5 בנקים, ביניהם גולדמן זאקס , סיטיק, CICC, ו-UBS שישמשו כחתמים של מניית הבנק בבורסת שנחאי. כך מדווח עיתון "האפל דיילי".

המשפחות המחזיקות בגרעין השליטה של יצרנית מכוניות הספורט פורשה , אמורות לסכם בקרוב על מכירת הפעילות של פורשה לפולקסווגן , לפי הצעת רכש שהוגשה להם. תמורת השליטה בפורשה תשלם פולקסווגן כ-8 מיליארד אירו (11.28 מיליארד דולר). כך דיווח בסופ"ש (שבת) השבועון הגרמני "דר שפיגל".

מניות האנרגיה BHP ביליטון , רויאל דאטש של , בריטיש פטרוליום וריו טינטו ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט עולה ב-0.8% ל-64.05 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

פרוטרום דיווחה לבורסה של לונדון על כוונתה לפרסם את דו"חות הרבעון השני ב-27 לאוגוסט.

סיטיקון , חברה בת של גזית גלוב (48%), פירסמה ביום ו' את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי החברה רשמה ירידה קלה בהכנסות, אולם הצליחה לצמצם את ההפסד הנקי. סיטיקון פעילה בתחום הנדל"ן המניב בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות ומרכזת את פעילותה של גזית גלוב, חברת הנדל"ן השנייה בגודלה בישראל, באזור זה. מניות החברה נסחרות בבורסת הלסינקי שבפינלנד. מחזור ההכנסות של סיטיקון הסתכם ב-45.6 מיליון אירו, ירידה קלה לעומת הרבעון הראשון של השנה בו נרשמו הכנסות של 45.9 מיליון אירו. ההכנסות מהשכרת נכסים עלו ב-2.3% ל-31 מיליון אירו.

PartyGaming (סימול: PRTY.L) צפויה להודיע בקרוב על רכישת Cashcade, הבעלים של foxybingo.com, תמורת 100 מיליון ליש"ט (163.1 מיליון דולר). כך דיווח אתמול (א') "הסאנדיי טיימס". נזכיר כי ב-24 למאי, פורסמה ידיעה ב"טיימס" הבריטי. לפיה 888 , שנמצאת בשליטת האחים אבי ואהרון שקד, ו-PartyGaming, היו בין החברות המתמודדות על רכישת מפעילת אתרי בינגו פרטית בריטית שעונה לשם Cashcade, אשר אחד מבעלי מניותיה הוא קבוצת המדיה News&Media.