ד"ר רקפת רודריגז, הפסיכיאטרית של אסי דיין, חשודה בהעלמת הכנסות

חוקרי רשות המסים עיכבו היום את ד"ר רודריגז לחקירה, זאת בחשד להעלמת הכנסות בסך כ-2 מיליון שקל

בית משפט השלום בתל-אביב שיחרר הערב (ב') ל-7 ימי מעצר-בית את ד"ר רקפת רודריגז, פסיכיאטרית בת 43, החשודה בהעלמת הכנסות בסך כ-2.5 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". על מטופליה של רודריגז נמנה השחקן והבמאי אסי דיין, והיא אף העידה במשפט בו הוא הורשע בתקיפת בת-זוגו.

מידע שהצטבר במחלקת חקירות מס הכנסה בתל-אביב הצביע על כך שרודריגז מקבלת בביתה בתל-אביב כ-6-7 מטופלים ביום, בתעריף הנע בין 400 ל-600 שקל לשעת טיפול, כאשר רוב התקבולים אינו נרשם בספרי הנהלת החשבונות שלה ולא מדווח לשלטונות המס.

על-פי המידע, מרבית התקבולים שלא נרשמו הופקדו בחשבונות בנק על שם הוריה של רודריגז. בשנים 2004-2007 היא דיווחה למס הכנסה על הכנסות בסך כ-108 אלף שקל בלבד (כלומר, 27 אלף שקל בממוצע לשנה). ההפרש בין ההפקדות בבנק לבין דיווח זה מגיע לכ-2.5 מיליון שקל.

היום פשטו החוקרים על ביתה כדי לבצע חיפושים, אולם רודריגז וילדיה הפריעו למהלך החיפוש, והיא אף שיבשה את החקירה כשקרעה את הצו וברחה מביתה.
לאחר שהחוקרת החלה לחפשה בבית השכנים, חזרה רודריגז בחשאי לחדר השינה שבביתה, נעלה את עצמה וביצעה שיחות טלפון, למרות דרישת החוקרים שלא לשוחח בטלפון. בחקירתה סירבה רודריגז לשתף פעולה עם החוקרים.

פרקליטיה של רודריגז, עוה"ד קובי גולדמן וגלעד ברון, טענו כי מאחר שההפקדות בחשבונה היו בצ'קים - אין לה דרך לשבש את החקירה. לדבריהם, שיחות הטלפון שביצעה רודריגז בעת החיפוש היו לעורכי דינה.

השופט בני שגיא דחה את בקשת רשות המסים להאריך את מעצרה של רודריגז, וציין כי מעצר לא נועד לשבירת רוחו של החשוד אלא לקידום החקירה ומניעת שיבוש הליכים. לפיכך היא שוחררה למעצר-בית בתנאים מגבילים. (מ' 13449/09).