חזקיהו: "משבר הפועלים היה קשה כמעט כמו המשבר הכלכלי"

המפקח על הבנקים, במסגרת כנס באוניברסיטת ת"א: "למרות מה שעברנו, בנק הפועלים הוא מהטובים ביותר" ■ בנוגע להדחתו של דנקנר אמר: "הבעייתיות היא באופן שבו פרצה הפרשה, ולא בהדחה עצמה"

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, מי שניהל בחודשים האחרונים סוג של "חזית" כנגד בנק פועלים והעומדים בראשו, נשמע הערב (ב') מפויס במיוחד: במהלך כנס באוניברסיטת תל אביב נשמע חזקיהו משבח את בנק הפועלים ומדבר על המשבר הכלכלי מנקודת מבטו.

במסגרת כנס שערכה הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב בשיתוף אוניברסיטת קולומביה האמריקנית, אמר חזקיהו: "אחרי כל הדברים הרעים שאמרתי בחודשים האחרונים על בנק הפועלים, אני רוצה להגיד שזה אחד הבנקים הטובים ביותר".

חזקיהו גם לא נמנע מהשוואות. "עברנו שני משברים", הוא מתוודה, "המשבר הפיננסי והמשבר עם בנק הפועלים. אני כבר לא יודע מה היה יותר קשה".

"לבעלי השליטה בבנק אסור לנצל את מעמדם"

לפני מספר חודשים פנה חזקיהו בשיתוף נגיד בנק ישראל לשרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, במטרה לטפל בבעיות בדרג הניהולי בבנק. חזקיהו דרש מהיו"ר דני דנקנר לעצור את מינויו של ציון קינן למנכ"ל הבנק, ולאחר שזה לא נענה - נפתחה חזית בין ראשי הבנק למפקח, שהסתיימה בסופו של דבר בהתפטרותו של דנקנר מתפקידו.

"לבעלי השליטה בבנק אסור לנצל את מעמדם. הם צריכים למנות דירקטורים מטעמם ולא להתערב", אמר הערב חזקיהו, והוסיף בנוגע לפרשת התפטרותו של דני דנקנר: "הבעייתיות בפרשה היא באופן שבו פרצה הפרשה ולא במהלך ההדחה עצמו. בעבר מפקח דרש להזיז גורם בכיר זה או אחר, והדבר נעשה בשקט".