הערכות: מכירות רכב חדש יחצו ביולי את ה-20 אלף יחידות

דלק רכב רשמה עד כה כ-1800 הזמנות "פרטיות" לדגם המאזדה 3 החדשה והקדימה את תחילת השיווק של דגם הציים, שתוכנן לסוף החודש

מסירות הרכב החדש בחודש יולי עשויות לחצות את רף ה-20 אלף יחידות. כך מעריכים בענף הרכב על סמך תוצאות שלושת השבועות הראשונים וצבר ההזמנות לאספקה בשבוע האחרון של החודש.

בענף מציינים כי קיימת רכישה ערה מאד של לקוחות פרטיים שרוכשים כלי רכב מקבוצת שווי שימוש 4 ומעלה, שצפויים להתייקר משמעותית בעקבות "המיסוי הירוק". בנוסף, מציינים רכישות מאסיביות של חברות הליסינג וההשכרה, שגם הן מצפות לעליית מחירים. חלק מהרכישות של חברות הליסינג הן למלאי ולאו דווקא עבור לקוחות קיימים.

דלק רכב לבדה צפויה לתרום החודש, על פי הערכות, כרבע מהמכירות החודשיות. החברה מסיימת למסור בימים אלה את המכוניות מדגם ה-3 היוצא ואתמול החלה את המסירות הפיזיות ללקוחות פרטיים של דגם ה-3 החדש. עד כה הצטברו בחברה כ-1800 הזמנות לגרסאות של המכונית מקבוצה 3 וקבוצה 4 ובתחילת השבוע החלה החברה לשווק את דגם קבוצה 2 של המכונית, כשבועיים לפני המועד המתוכנן. בענף מעריכים כי חלק גדול מההזמנות ללקוחות פרטיים יימסרו עוד לפני סוף החודש מהמלאי.

בענף עדיין לא מתחייבים ללקוחות, כי אכן יהיה שינוי במחירים בתחילת אוגוסט בשל האפשרות לדחייה של החלת המיסוי הירוק בעקבות הבג"ץ שהגישו היבואנים בשבוע שעבר. בענף נערכים להארכה של מספר ימים או שבועות נוספים של מבצעי המכירות הנוכחיים, שעד כה נחלו הצלחה רבה. עם זאת בענף מעריכים כי המצב אינו מאפשר לבצע בוודאות הזמנות חדשות של מלאי של דגמים שאזלו, כגון רכבי שטח וטנדרים.