מאימון נבחרת אנגליה לליגה הרביעית (תוך 3 שנים)

סוון גוראן אריקסון, שאימן ב-2006 את נבחרת אנגליה וב-2009 את נבחרת מקסיקו, קיבל את ההצעה של נוטס קאונטי הקטנה לבוא ולשמש כמנהל מקצועי ■ פראייר? בעלי הבית מדובאי הבטיחו לו 40 אלף ליש"ט בשבוע

אחרי שפוטר בתחילת חודש מרץ מנבחרת מקסיקו, אמר סוכנו של סוון גוראן אריקסון כי המאמן השבדי "ישמח לחזור לעבוד באנגליה". אבל כנראה שגם הוא לא תיאר לעצמו שזה יקרה כל כך מהר, ועוד בקבוצה כל כך קטנה.

נוטס קאונטי המזערית, המשחקת בליגה הרביעית בחשיבותה בממלכה, הדהימה כשהודיעה כי אריקסון ימונה למנהל המקצועי שלה. מדובר במהלך הראשון שעושה במועדון קונצרן Munto Finance, שהשלים את רכישת נוטס קאונטי בשבוע שעבר. הקונצרן מורכב ממספר משקיעים מהמפרץ הפרסי, כאשר בראשם עבדאללה בין סאיד אל טאני מדובאי, שהונו מוערך ב-1.5 מיליארד ליש"ט. את כספו עשה בעסקי הנפט, המחצבים הטבעיים והנדל"ן.

המטרה של הרוכשים היא להביא את המועדון ליציבות בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה) בתוך חמש שנים, ולאחר מכן לנסות לעלות לפרמיירליג. לצורך כך הם הביאו את אריקסון כמנהל מקצועי. המאמן המנוסה צפוי להרוויח כ-40 אלף ליש"ט בשבוע, שכר פרמיירליג לכל דבר, כאשר הוא צפוי לקבל העלאות ובונוסים משמעותיים ככל שהקבוצה תתקדם.

"מאד התלהבתי מהתפקיד. יש לי כאן הזדמנות מיוחדת לבנות פרויקט לטווח ארוך", אמר אריקסון. "אין אתגר גדול יותר מזה בכדורגל". אריקסון בן ה-61 מגיע לקבוצה שלא היתה בליגה הבכירה מאז 1992, ומושכת למשחקי הבית שלה 5,000 צופים בלבד בממוצע. נוטס קאונטי היא הקבוצה העתיקה ביותר בעולם הכדורגל - נוסדה כבר בשנת 1862.

אריקסון החל את קריירת האימון שלו בשבדיה בסוף שנות ה-70'. בשנות ה-80' הוא אימן בכמה מקבוצות הפאר של היבשת - רומא, פיורנטינה ובנפיקה ליסבון (איתה הגיע עד לגמר גביע האלופות). את שנות ה-90' העביר בסמפדוריה ולאציו, וזכה בשלושה גביעים, אליפות אחת וגביע מחזיקות אחד. ב-2001 מונה למאמן נבחרת אנגליה, תפקיד אותו אייש עד אחרי מונדיאל 2006. תחת הנהגתו הגיעו האנגלים פעמיים לרבע גמר המונדיאל ופעם אחת לרבע גמר היורו.

ב-2007/08 עבד במצ'סטר סיטי, ובעונה החולפת, כאמור, בנבחרת מקסיקו. הוא פוטר משני המקומות, וזכה לפיצויים כוללים בסך 7.5 מיליון ליש"ט.