אספן רכשה 80% ממרפאות בגרמניה תמורת 6.6 מיליון אירו

מדובר בהפחתה של 17 מיליון אירו מהסכום המקורי בו ביקשה לרכוש את המתחם ביער השחור, אז בשותפות עם התאחדות הקבלנים והבונים ■ אילן גיפמן ל"גלובס": "קניתי שטח של עיר תמורת 6.6 מיליון אירו"

אספן נדל"ן , חברה ציבורית לשעבר שנמחקה מהמסחר וכעת נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת אספן , חתמה על הסכם לרכוש 80% ממרפאות רפואיות וממרכז שיקום (כולל הציוד והמתקנים, לא כולל ההכנסות מהטיפולים) בבאד ריפולדסאו, באזור היער השחור בגרמניה, תמורת 6.6 מיליון אירו. בגלגול הקודם של העסקה, ביקשה אספן לרכוש את המתחם ביחד עם החברה הכלכלית לפיתוח, חברה בת של הקבלנים והבונים בישראל , בחלקים שווים וזאת בתמורה ל-25 מיליון אירו. היער השחור ממוקם במערב גרמניה, כמחצית השעה בנסיעה מפרנקפורט.

המוכרת היא חברת הניהול של המרפאות, אשר תמשיך להחזיק ב-17% מהבעלות על הנכסים ויחכירו אותן למשך תקופה של 8.5 שנים נוספים, בדמי-שכירות המשקפים תשואה שנתית של כ-10% על סכום הרכישה. המרפאות משתרעות על-פני 25 אלף מ"ר. "קניתי שטח של עיר תמורת 6.6 מיליון אירו", אמר ל"גלובס" אילן גיפמן, מנכ"ל אספן נדל"ן. העסקה משווה למרפאות שווי-כולל של 8.3 מיליון אירו. בניגוד למתווה העסקה הקודם, משלהי 2007, לאספן יהיו זכויות בציוד ובמתקנים, כאמור.

אספן שילמה כמקדמה בעבר כ-4.2 מיליון אירו עבור הנכסים, מחצית הסכום עבור חלקה של הקבלנים והבונים בישראל, אשר הועבר לה כהלוואה. המוכרת ביטלה את ההסכם המקורי בתחילת פברואר השנה, והציעה לאספן לקבל את המקדמה במזומן, ובשווי מזומן. הדבר החל ניהול מו"מ מחודש על הנכסים, שהביא להקטנת הסכום ולקבלת החזר המקדמה בשווי-מזומן בהסכם מפורט.

"לאחר מו"מ מתמשך, הצלחנו לרכוש את הנכס במתכונת שונה ובמחיר אטרקטיבי ביחס למחיר המקורי. החברה והשותפים יפעלו להשגת מימון לפרויקט הנ"ל ובמקביל נבצע פעולות להשבחת הנכס". יצוין, כי העובדה שהבעלים ימישכו להחזיק בחמישית מהבעלות אמורה להוות תמריץ לכך.

קבוצת אספן נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 145.3 מיליון שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-131.5% מתחילת השנה. ועדיין, מחיר המניה מגלם מכפיל 0.57 בלבד להונה העצמי של החברה, 245.9 מיליון שקל. הקבוצה נשלטת בידי רוני צארום (52.2%), ובעלי המניות הבולטים בה הם קרן אתגר של יוסי צ'חנובר (11.8%) וקופות הגמל של איפקס (10.1%). לחברה הבת, אספן נדל"ן, אגרות חוב הנסחרות בבורסה בתשואות נמוכות יחסית לפדיון - מתחת ל-5% נטו.

אספן נדלן אגח ב

[לאתר האג"ח]