ברוקר לשעבר מקרדיט סוויס הודה באשמת הונאת משקיעים

ג'וליאן צולוב, שנתפס בשבוע שעבר בספרד, הודה בביצוע הונאות בני"ע בהיקף מיליארד דולר ■ מכר ני"ע מגובי משכנתאות סאב-פריים ללקוחות מוסדיים של הבנק, ביניהן גם טבע ואינקרדימייל, במסווה של ני"ע סולידיים

ג'וליאן צולוב, הברוקר לשעבר בקרדיט סוויס שנעצר בשבוע שעבר, הודה בביצוע הונאות בנייירות ערך, בקשירת קשר, וקשר את ההונאות במכירות של נייירות ערך מגובי משכנתאות סאב-פריים ללקוחות מוסדיים בהיקף של מיליארד דולר.

צולוב בן ה-36 נתפס בשבוע שעבר בספרד כשהוא מלווה בשומר ראש ובבעלותו מסמכי זהות מזוייפים. צולוב צפוי למאסר עולם.

צולוב הודה בפני השופט המחוזי בניו-יורק: "הייתי מודע לכך שמעשיי אינם חוקיים, אני יודע שעשיתי טעות, ואני באמת מצטער על מעשיי".

צולוב הודה בפני השופט כי הוא ושותפו, אריק בטלר, הטעו בכוונה את הלקוחות ביחס לנייירות ערך אותם ירכשו בעבורם, ושיקרו כשאמרו כי נייירות ערך שרכשו בעבורם הן הלוואות סטודנטים המגובות בערבויות פדרליות.

השניים הציגו לגופים מוסדיים, ביניהם גם לטבע ולאינקרדימייל הישראליות, את ההשקעה בנייירות הערך כאלטרנטיבת השקעות בטוחה, התואמת במידת הסיכון להפקדת מזומנים בבנק.

מבלי שדיווחו על כך ללקוחות החלו צולוב ושותפו בטלר להשתמש בכספי המשקיעים להשקעה ב-ARS אשר נסחרו בתשואות גבוהות יותר, היו מסוכנות יותר ושילמו לצולוב ובטלר עמלות גבוהות יותר.

השניים עבדו כמנהלי תיקים בחטיבת הבנקאות הפרטית בקרדיט סוויס מ-2003 ועד ספטמבר 2007, כבר ב-2004 החלו השניים לפנות ללקוחות הבנק, ומכרו להם מכשירים פיננסים מורכבים ומסוכנים בהרבה ממה שהציגו ללקוחות.