בדיקת "גלובס": אילו גאדג'טים כדאי לכם לקחת אתכם בנסיעה הבאה לחו"ל?

מי שמשוגע על גאדג'טים בארץ, לבטח לא יוותר עליהם בנסיעה לחו"ל ■ "גלובס" סקר 7 אביזרים שיכולים להקל עליכם במהלך הטיול בחו"ל ולסייע לכם לעבור את השעות "המתות" בטיסה

עונת הנסיעות לחו"ל בשיאה, וחלקנו מתכוננים כבר עכשיו לארוז את המזוודה ולחכות בתור לבדיקה הביטחונית בנתב"ג. למגוון המוצרים שאנחנו לא יכולים להיפרד מהם בעת הנסיעה לחו"ל, הצטרפו בשנים האחרונות, מעבר למצלמה הדיגיטלית ולטלפון הסלולרי, אביזרים אחרים שיכולים להפוך את הנסיעה שלנו לנעימה יותר.

סביר כי מי ששכח לקנות את אביזרי הטכנולוגיה שלו לפני הטיסה, יקנה אותם בחו"ל או בדיוטי פרי. "הישראלים קונים בדיוטי פרי בעיקר מכשירי GPS עם מפות לחו"ל, כאשר המכירות בנתב"ג גדולות משמעותית מהמכירות בסניפים אחרים שלנו בארץ", אומרת נירית מודן, מנכ"ל באג דיוטי פרי, ומוסיפה: "יש רכישות גדולות של נגני מוזיקה וסרטים שההורים קונים לילדים שלהם, ויש גם משפחות שרוכשות נגנים לכל המשפחה. בנוסף יש קנייה של סלולריים הפתוחים לכל הרשתות של המפעילות בעולם. הלקוחות קונים טלפון נוסף מלבד זה שהם מחזיקים בו, כדי שהם יוכלו לרכוש כרטיס SIM מהמפעילה הסלולרית במדינה שאליה הם טסים".

לפניכם סקירה של מספר גאדג'טים שיכולים להפוך את הנסיעה שלכם לחו"ל לנוחה יותר.

תיק למחשב נייד - Kinetik: מארגן את כל הגאדג'טים והכבלים

מחשב נייד בנסיעה, קל ככל שיהיה, מחייב אתכם למצוא תיק נוח, שיכול לסדר בתוכו גם את כל האביזרים המשלימים, למשל, כבל הטענה, מצלמה לשיחות וידיאו ועכבר. בלוג'יטק מציעים לחובבי הגאדג'טים את ה-Kinetik, תיק המאפשר לסדר את התאים בו לפי גודל האביזר, כך שניתן למצוא מקום מסודר להכניס את המצלמה, הקונסולה הניידת ואת כל שלל הכבלים שסוחבים לחו"ל כדי להטעין אותם. החלק הקשיח של התיק נועד להגן על המחשב והוא מיוצר מתרכובת ניילון וחומרים פולימריים, מה שהופך אותו לחזק וקל.

המחיר: 300 שקל.

מצלמת סוני DSC-G3: חיבור אלחוטי פנימי להעברת התמונות

כל מי שצילם תמונות במהלך טיול, אבל לא לקח איתו מחשב נייד, ודאי גילה לדאבונו שאת התמונות שצילם הוא יכול להעלות לאתרי שיתוף התמונות, רק כאשר יגיע בחזרה לארץ. בחברת סוני מציעים את המצלמה מדגם DSC-G3. מלבד איכות תמונה של 10.1 מגה פיקסל, המצלמה הזו כוללת חיבור אינטרנט אלחוטי פנימי (Wi-Fi), כך שניתן להעלות את התמונות שלכם לפליקר, למשל, בכל מקום בו תמצאו נקודת חיבור אינטרנטית חינמית.

המחיר: 500 דולר.

לפטופ פנסוניק CF-W8 מסדרת TOUGHBOOK: מחשב נייד עמיד בפני זעזועים

אם אתם נוסעים לחו"ל לחופשה, יש סיכוי שלא תרצו לוותר על הנוחות של מחשב נייד אישי. חברת פנסוניק מציעה למטיילים את מחשב ה-CF-W8 מסדרת ה-TOUGHBOOK שלה. הדגם הזה עמיד לטלטולים, כאשר הוא כולל אריזת מגנזיום, בולמי זעזועים, הגנה מלחץ, מנפילות, מרטיבות (כולל המקלדת). הנייד הזה שוקל 1.3 ק"ג, מסך 12.1 אינץ' וסוללה ל-8 שעות.

המחיר: 7,570 שקל.

שירותי ניווט - GPS: לאיתור מסעדות, אטרקציות ופקקי תנועה

אם אתם מחזיקים GPS בארץ, ודאי לא תוותרו על שימוש בו במדינה בה אתם לא מתמצאים בכבישים. ברוב המקרים, מכשיר ניווט אותו קניתם בארץ לא יגיע עם מפות למדינות נוספות.

מחיר לרכישת מפות במכשיר MIO: בין 100 ל-400 שקל.

פתרונות ניווט אחרים בחו"ל אפשריים ללקוחות הישראליים בשתי דרכים נוספות: אם אתם לקוחות סלקום תוכלו להשתמש בתוכנת הניווט הקיימת ברוב מכשירי החברה. השירות כולל 3 מגה לתעבורת נתונים (בערך 15 ניווטים). הסיבה שתצרכו חבילת נתונים, היא שהמכשיר מוריד את המפות מהאינטרנט בזמן הניווט.

מחיר: 99 שקל לשבועיים.

אפשרות ניווט נוספת קיימת ללקוחות כל המפעילות המחזיקים טלפוני נוקיה עם GPS. בנוקיה מאפשרים לכם להשתמש בתוכנה הפנימית שלהם לאיתור מסעדות, אטרקציות, ניווט בכבישים ובחלק מהמדינות גם לדיווח על עומסי תנועה. הבעיה היחידה עם שירות הניווט של נוקיה, היא שהוא מדבר באנגלית בעוד ששאר הפתרונות הם בשפה העברית.

מחיר השירות: 2 אירו ליום. 40-60 אירו לחודש (תלוי במדינה).

אוזניות פיליפס shn9500: אוזניות איכותיות שגם יודעות ליצור שקט

פיליפס מציעה לחובבי השינה ולסובלים מרעש, אוזניות היוצרות שקט. דגם shn9500 מסוגל, על-פי פיליפס, להפחית 85% מרעשי הרקע במקום בו אתם נמצאים, כך שתוכלו להירדם בשקט בזמן הטיסה. מלבד זאת, פיליפס כוללת בערכת המכשיר מתאם לחיבור האוזניות למושב במטוס, כך שניתן לצפות בסרטים עם איכות שמע גבוהה יותר מזו שמספקות האוזניות שבמטוס.

מחיר: 1,300 שקל.

Power 2 Go - מטען נייד של פיליפס: מספק עד 60 שעות טעינה ללא חשמל

אחרי שאוגרים בתיק כמות לא מבוטלת של מוצרים צורכי חשמל, עולה גם הצורך להטעין אותם. אם נוסעים לטיול מסודר, הכולל בית מלון וגם מתאמי חשמל שנארזו, אין בעיה להטעין את המוצרים. אבל אם רוצים להטעין מחדש את הסלולרי או המצלמה במהלך מסע שטח ארוך או שסתם מתחשק לצפות במהלך הטיסה בסרטים ארוכים מהמחשב הנייד (והמטוס שלכם לא כולל שקעי חשמל במושבים של מחלקת התיירים), יש צורך במטען נייד.

בדיוק לשם כך מציעה פיליפס את המטען Power 2 Go. הדגם הזה יכול לספק עד 60 שעות טעינה (בהתאם לסוג המוצר שחובר אליו), למחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ולנגני מוזיקה. המוצר מגיע עם מתאמים לרוב סוגי הטלפונים והמחשבים הניידים.

מחיר: דגם sce7640 - 1,190 שקל.

Easy 2 Pick: מחזיק מפתחות שיאתר עבורכם את המזוודה

גם את הנחיתה בארץ היעד שלכם או אפילו בישראל, אתם יכולים לעבור בקלות רבה יותר באמצעות מוצר בשם Easy 2 Pick. המוצר שפותח על-ידי חברה ישראלית מציע, באמצעות משדר ומקלט המגיעים בגודל של כרטיס אשראי, להציל אתכם מהמתנה מורטת עצבים ומתהיות רבות מתי ואם המזוודה שלכם אכן הגיעה למסוע בשדה התעופה.

הפטנט הישראלי, שנמכר ברשת באג ובחנות שלה בדיוטי פרי, כולל משדר בעיצוב תג זיהוי אותו מצמידים למזוודה ומקלט שמתחבר למחזיק המפתחות. כאשר המזוודה תנחת על המסוע ואתם תהיו במרחק של עד 25 מטר (למשל, בתור לקחת את המוצרים שקניתם בדיוטי פרי), תקבלו התרעה קולית ורוטטת במחזיק המפתחות, כך שתדעו שהגיע הזמן לאסוף את המזוודה שלכם.

המחיר: 150 שקל.