פורשה הדיחה את המנכ"ל; יקבל 50 מיליון אירו כפיצוי

מדובר בפיצויי הפרישה הגדולים ביותר ששולמו אי-פעם בגרמניה ■ בניסיון למנוע זעם ציבורי, הודיעה פורשה שונדרלין וידרקינג, שהרוויח קרוב ל-80 מיליון אירו בשנת הכספים האחרונה, יתרום לצדקה מחצית מחבילת הפיצויים שלו

יצרנית מכוניות הספורט עתירת החובות, פורשה , הדיחה היום (ה') את המנכ"ל, ונדרלין וידרקינג, מתפקידו. במקביל, הודיעה החברה על כוונתה לגייס 5 מיליארד אירו (7.1 מיליארד דולר) לקראת המיזוג עם פולקסווגן .

המשפחות השולטות בפורשה החליטו בישיבה מרתונית של המועצה המפקחת של החברה לפטר לאלתר את המנכ"ל, וידרקינג, ואת מנהל הכספים הראשי, הולגר הרטר. וידרקינג, שבעבר נמנה עם המנהלים המתוגמלים ביותר בעולם, הסכים לקבל חבילת פיצויים בהיקף של 50 מיליון אירו. מדובר בפיצויי הפרישה הגדולים ביותר ששולמו אי-פעם בגרמניה.

הסכום עשוי להצית מחדש את הדיון הציבורי בשכר המנהלים, חודשיים בלבד לפני הבחירות הפדרליות בגרמניה. בניסיון למנוע זעם ציבורי, הודיעה פורשה שווידרקינג, שהרוויח קרוב ל-80 מיליון אירו בשנת הכספים האחרונה, יתרום לצדקה מחצית מחבילת הפיצויים שלו.

"יוותרו על השתתפותם"

בהודעה שפרסמה פורשה נאמר: "מר וידרקינג ומר הרטר הגיעו בשבועות האחרונים למסקנה כי אם יוותרו על השתתפותם הפעילה בחברה, ייטיב הדבר עם פיתוחה האסטרטגי של פורשה". המנכ"ל הלוחמני איבד את חינו בעיני פרדיננד פיך, יו"ר פולקסווגן, ואחר מבעלי המניות הגדולים של פורשה.

בהודעה קצרה שפרסמה החברה נאמר כי "בישיבה מיוחדת שנערכה ביום ד', קיבלה המועצה המפקחת של פורשה אוטומוביל הולדינג, את ההצעה של מועצת המנהלים להתכונן לגיוס הון של 5 מיליארד אירו במזומנים או במניות".

ההחלטה עולה בקנה אחד עם ההסכם המשפחתי שהושג במאי, על הקמתה של "קבוצת רכב משולבת" - אימפריה של יצרניות רכב בשליטה משפחתית שתשלוט על עשרה מותגים מובילים, כולל פורשה, סיאט, בנטלי ואאודי.

בשבוע שעבר חשף "פייננשל טיימס" שהמשפחות היריבות פורשה ופיך שוקלות עסקת פשרה, שתכלול בשלב הראשון מכירה של מחצית הפעילות של פורשה לפולקסווגן תמורת כ-4 מיליארד אירו, הזרמת ההון לפורשה בסך 5 מיליארד דולר שעליה הוחלט כעת, ומכירה של 20% מאופציות המניות של פולקסווגן לקטאר.

יחזקו את המאזן

קרן ההשקעות הריבונית של קטאר, QIA, ושתי המשפחות עשויות להזרים לחברה המשולבת מזומנים ונכסים לחיזוק המאזן. משפחות פורשה ופיך עשויות גם להעביר לפורשה את זלצבורג הולדינג, אחת מסוכנויות הרכב הגדולות באירופה.

העסקה המורכבת תספק פשרה שתציל את כבודם העצמי של מר פורשה ומר פיך, שמנהלים מאבק עיקש זה בזה מאז שנחשף נטל החובות הכבד של פורשה במועד מוקדם יותר השנה.