כור מתקרבת לקצה היקף ההשקעה שאושר לה בקרדיט סוויס

הגדילה ההחזקה בבנק השוויצרי ל-2.33% מקרדיט סוויס ■ מימשה מניות ברווח של 33 מיליון שקל אותו היא תרשום ברבעון השלישי ■ השקיעה 4.33 מיליארד שקל ברכישת מניות קרדיט סוויס, מתוך ה-5 מיליארד שקל שהקצתה להשקעה

שוקי המניות אמנם עולים, אך הדבר לא מרתיע את נוחי דנקנר מלהגדיל את החזקתו בבנק השוויצרי קרדיט סוויס , דרך חברת כור . כשבועיים בלבד לאחר הגדלת הפוזיציה האחרונה, החברה הודיעה הבוקר כי היא רכשה עוד מניות קרדיט סוויס והגיעה להחזקה של 2.33% מהון המניות של הבנק (כ-27.55 מיליון מניות).

בפעם האחרונה שכור הודיעה על רכישת מניות קרדיט סוויס, לפני כשבועיים, עמדה החזקתה על 1.73% (כ-3 מיליארד שקל). מאז עלתה מניית קרדיט סוויס ביותר מ-4%.

במקביל לרכישת המניות, כור מכרה מניות אחרות בקרדיט סוויס אותן היא קנתה בשערים נמוכים יותר ובכך מימשה רווח של 33 מיליון שקל, אותו היא תרשום ברבעון השלישי של השנה. רווח זה מצטרף לרווח של 1.45 מיליארד שקל אותו תרשום החברה ברבעון השני. בסך הכל, מאז החלה כור להשקיע בקרדיט סוויס לפני כשנה, היא מימשה רווחים בסך של 2.21 מיליארד שקל.

נכון להיום מורווח דנקנר "על הנייר" במניות אותן הוא מחזיק בכ-818 מיליון שקל. היקף ההשקעה שלו במניות קרדיט סוויס הסתכם עד היום ב-4.33 מיליארד שקל, בעוד שהסכום המירבי להשקעה, כפי שאושר על ידי הדירקטוריון, הינו כ-5 מיליארד שקל, כך שדנקנר מתקרב למצות עד תום את מסגרת האשראי שהקצה הדירקטוריון לצורך ההשקעה בקרדיט סוויס.

אם כן, ההשקעה בקרדיט סוויס היא ההשקעה הגדולה ביותר של כור, אשר מחזיקה גם ב-40% ממכתשים אגן ונתח מינורי בחברת הקמעונאות הצרפתית קרפור , שם החלה כור להשקיע בשלהי חודש יוני.