רוזנהויז: לא איימתי על ספקים כי אסיר את מוצריהם ממדפי שופרסל

בשימוע ברשות ההגבלים הכחיש מנכ"ל שופרסל כי הפעיל לחץ על ספקים כדי שיתנו לו תנאים זהים לאלה שנתנו לרבוע כחול ■ השימוע נערך לקראת החלטה סופית האם להגיש נגד רוזנהויז כתב אישום בעבירות הגבלים עסקיים

מנכ"ל שופרסל , אפי רוזנהויז, מכחיש כי הפעיל לחץ על ספקים כדי שיתנו לשופרסל תנאים זהים לאלה שנתנו לרבוע כחול , וכן מכחיש כי איים עליהם שאם לא ייענו לו יסיר את מוצריהם ממדפי שופרסל.

רוזנהויז הכחיש זאת בשימוע שנערך לו היום (ב') ברשות ההגבלים העסקיים, בראשות הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. השימוע נערך לקראת החלטה סופית האם להגיש נגד רוזנהויז כתב אישום בעבירות הגבלים עסקיים.

כאמור, רוזנהויז התכחש לעדויות ספקים, לפיהן הוא איים עליהם כי אם לא ימכרו לשופרסל את מוצריהם במחיר זהה למחיר בו הם מוכרים את מוצריהם לרבוע כחול - הוא יפעל להורדת מוצריהם ממדפי שופרסל.

עוד נודע כי רוזנהויז, שיוצג בידי עו"ד צבי אגמון, טען בשימוע גם טענות משפטיות המתייחסות לחוזקן של הראיות שבידי רשות ההגבלים העסקיים.

כפי שנחשף ב"גלובס", בדצמבר האחרון החליטה שופרסל להסיר מהמדפים מותגים של קוקה-קולה ישראל, ויסוצקי ואסם, כצעד של לחץ במסגרת מלחמתה ברשת המתחרה. הצעד בו נקטה שופרסל בא בעקבות מכירת מותגים של אותן חברות במחירי רצפה ברבוע כחול.

שופרסל הורידה מהמדפים את המוצרים נס קפה רד מאג של אסם, תה קר אייסטי של ויסוצקי, פריגת בקרטוניות ושישיות מים מינרליים 1.5 ליטר של נביעות. כמו כן הסירה שופרסל מהמדפים באופן חלקי גם את המותג שוקולד השחר.

בעקבות הפרסומים החלה רשות ההגבלים לנהל חקירה בנושא, ובין היתר חקרה בכירים בשופרסל ובראשם רוזנהויז, וכן ספקים של הרשת שעליהם הופעל לחץ לטענתם.

ברשות חושדים כי שופרסל הפרה לכאורה את תנאי המיזוג עם רשת קלאבמרקט וביקשה למנוע תחרות בשוק באמצעות הפעלת לחץ על הספקים.