שאול מופז: "אני מתכוון להתמודד מול ביבי על ראשות הממשלה - ולנצח"

חבר הכנסת ממפלגת קדימה אמר בראיון לערוץ 2, כי "בשונה מביבי - לי יש יכולת לקדם דברים. יש לי יושר וכנות - תכונות שלראש הממשלה הנוכחי אין" ■ "חוק מופז" אושר היום בקריאה ראשונה

"חוק מופז" עבר היום (ב') בקריאה ראשונה בכנסת. הכוונה היא לחוק שיזם נתניהו ושמגמתו לאפשר עריקת מופז ועוד שישה חברי כנסת מקדימה, לליכוד. החוק אושר ברוב של 62 לעומת 47. ראש הממשלה נתניהו ואנשיו הצדיקו את החוק, בכך שהוא "חיוני להגברת היציבות השלטונית".

שאול מופז, האיש שעל שמו נקרא החוק, התראיין הערב לחדשות ערוץ 2, ואמר כי "אני מתכוון להתמודד עם ביבי על ראשות הממשלה, ולנצח". מופז, חבר הכנסת ממפלגת קדימה, הוסיף כי "אני אנצח מכיוון שהכלים שעומדים לרשותי הם שונים מאלו של ביבי. לי יש את היכולת לקדם דברים, יש לי יושרה, וכנות - דברים שלראש הממשלה הנוכחי אין".

לגבי שמו של החוק, מופז אמר כי "לכרוך את שמי לחוק יכול להיות מוסבר רק בנימוקים פוליטים. אין שום היגיון שחברי קדימה יערקו ויצטרפו לליכוד, והסיבה היחידה לקריאה לחוק על שמי - מטעמי פוליטיקה".

מופז הוסיף, כי "המדינה קודמת למפלגה והמסר שלי הוא ברור מאוד. שוב, אני אתמודד מול ביבי, ואנצח. מאז תחילת כהונתו, ביבי עשה 2 טעויות מרכזיות. הראשונה היא העובדה כי לא הורכבה קואליציה כבר באוקטובר, והשנייה היא שקדימה לא הצטרפה לממשלה".

מופז במליאת הכנסת: לרמוס ברגל גסה את אופייה של מדינת ישראל

היום במליאת הכנסת, מופז תקף את ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי "אדוני ראש הממשלה, אני רוצה להזכיר לך משהו שכנראה שכחת: ישראל היא מדינה דמוקרטית. אדוני לא חי בקובה, אזרחי ישראל הם אינם אזרחי צפון קוריאה. אצלנו ראש הממשלה מכבד את הכנסת, מכבד את חוקי המדינה ומכבד את הציבור. אדוני. אתה ראש ממשלת ישראל, הגיע הזמן שתתחיל להתנהג כמו ראש ממשלה ולא כמו אחרון העסקנים".

מופז הוסיף, כי "אני מנסה להבין איך אדם כמוך, אינטליגנטי, משכיל, שלמד במדינה המקדשת את ערכי הדמוקרטיה מרשה לעצמו להביא להצבעה חוק שכזה (חוק מופז). אין לי תשובה. אולי זה מפני שאתה חש שהכל מותר לך. אולי זה מפני שהגעת למסקנה שאתה חייב לשרוד בכל מחיר".

"אז בהתחלה המצאת משרדי ממשלה וחילקת כיבודים על חשבון האזרחים והצלחת להקים קואליציה. אבל לא חשבת שקואליציה צריך לשמר. וגם לא חשבת שכל אחד בקואליציה ירשה לעצמו לעשות מה שהוא רוצה. אז אחרי שהבנת שאין לך אפשרות לשמר קואליציה החלטת לכופף את הדמוקרטיה. הבנת שיהיו מספיק אנשים מסיעתך ושלא מסיעתך שחוק כזה שיקבל שם כזה בתקשורת ישרת אותם. שרבוב שמי לחוק האנטי דמוקרטי הזה נעשה ע"י גורמים פוליטיים שחוששים מכוחי". אמר מופז.

"יש לי משהו להגיד לך, מעומק ליבי. יותר מדי אנשים טובים נלחמו על פניה הדמוקרטיים של המדינה הזאת, אנשים שאני מעריך ומוקיר. אין שום סיכוי שאסייע לך או לכל אחד אחר לרמוס ברגל גסה את אופייה של מדינת ישראל. אם אתה רוצה למשול במדינה שבה ראש הממשלה הוא הכל ואין בלתו יש מספיק מדינות כאלה. אם אתה רוצה לשאת בתפקיד ציבורי במדינת ישראל עליך להתנהג בהתאם". הוסיף.

"הייתי רמטכ"ל בצה"ל, נלחמתי בכל המלחמות. במלחמה על הדמוקרטיה הישראלית אנו, חברי הכנסת, חיילים בצבא הדמוקרטיה. כראש ממשלה היית אמור לשמש כמפקד בקרב הזה, ללכת בראש המחנה. צר לי שבקרב החשוב ביותר, על פניה ומהותה של המדינה, בחרת להתנהג באופן שאינו הולם לא מפקד ולא חייל ואני מקווה שהציבור הישראלי ישפוט אותך על התנהגותך". סיכם מופז.