לא עוצרת: מריל לינץ' שידרג את תחזית הצמיחה של סין ל-8.7%

[למדור שוקי עולם] זאת לעומת תחזית קודמת לקצב צמיחה שנתי של 8% ■ טינג לו, כלכלן בכיר במריל לינץ': "נתוני המאקרו האחרונים של סין שכנעו אותנו כי ההתאוששות היא אמיתית וממשית"

מחלקת המחקר של בנק ההשקעות מריל לינץ' - בנק אוף אמריקה עדכנה מעלה את תחזית הצמיחה של סין לקצב שנתי של 8.7% ב-2009 מ-8% בתחזית הקודמת.

"נתוני המאקרו האחרונים של סין שכנעו אותנו שההתאוששות היא אמיתית וממשית", אמר טינג לו, כלכלן בכיר במריל לינץ'.

"עד לא מזמן, התחזית שלנו לקצב צמיחה שנתי של 8% היתה בטווח העליון של התחזיות, ואף קיבלה ביקורת כלא רלוונטית ולא מציאותית", אמר לו. "אבל איזה הבדל שני רבעונים טובים יכולים לגרום. הנתונים האחרונים מצביעים על כך שסין עקפה בגדול את כל התחזיות".

נציין שר האוצר, טימותי גייתנר ומזכירת המדינה, הילרי קלינטון, מארחים כעת מנהיגים סינים בכירים ודנים איתם ביחסי הגומלין הכלכליים בין סין לארה"ב.

במהלך השיחות, אובמה אמר כי ארה"ב וסין חולקות באינטרסים משותפים להתאוששות מתמשכת של הכלכלה וקרא לשיתוף פעולה הדוק יותר בין שתי המדינות.

"המשבר הנוכחי הבהיר כי הבחירות שנלקחות בגבולותינו מהדהדות ברחבי העולם לא רק בניו יורק וסיאטל אלא גם בשנחאי ושנזן" אמר הנשיא האמריקני.

מוקדם יותר אמר שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר כי סין יכולה להוות שחקן מרכזי בשיקום הצמיחה העולמית בכך שתמשיך לתמוך ולעודד את הצריכה מבית, תוך שהיא מפחיתה את הייצוא.