ד"ר עליזה לביא היא המועמדת הבולטת ליו"ר מועצת הרשות השנייה

לביא היא אחת מ-15 המועמדים שהתבקשו למלא את הטפסים לקראת ועדת שפניץ ■ אם תמונה לביא ליו"ר המועצה היא תחליף בתפקיד את נורית דאבוש, שתסיים בסוף אוגוסט קדנציה בת 4 שנים

מסתמן: ד"ר עליזה לביא תשמש כיו"ר מועצת הרשות השנייה - כך נודע ל"גלובס". שמה של לביא הוא אחד מתוך 15 השמות שהתבקשו למלא את הטפסים לקראת ועדת שפניץ.

לביא, דוקטורנטית לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, היא אשת אקדמיה, ואם אכן תשמש כיו"ר המועצה - היא תחליף בתפקיד את נורית דאבוש, שתסיים בסוף חודש אוגוסט קדנציה בת 4 שנים - 3 כיו"ר המועצה ושנה קודם לכן כחברת מועצה.

ד"ר לביא נחשבת כשייכת לציונית הדתית ומקורבת לנתן אשל, ראש לשכתו של ראש הממשלה בינימין נתניהו. בענף התקשורת דיברו בימים האחרונים בהקשר שלה כי היא ראויה לתפקיד יו"ר המועצה, זאת על אף החוסר בניסיון ניהולי כלכלי. יחד עם זאת, לביא ייעצה לרשות השנייה במכרזי הרדיו האזורי האחרונים וכן היתה יועצת תוכן לקראת מכרז ערוץ 2.

בדומה ללביא - גם דאבוש, היו"ר היוצאת, באה מהאקדמיה, וגם היא מרצה בבר-אילן. בנוסף, דאבוש משמשת עוד בטרם מינויה ליו"ר המועצה כידרקטורית בחברות כלכליות, וכיום היא משמשת כדירקטורית בקרן קיסריה.

אתמול (ב') נודע ל"גלובס" כי גם לפרסומאי גיל סמסונוב הוצע התפקיד של יו"ר מועצת הרשות השנייה. סמסונוב, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, הוא בעל עבר עשיר בתחום התקשורת, ושימש בעבר יו"ר רשות השידור. כמו כן, סמסונוב עמד לפני 7 שנים בראש הוועדה שהמליצה על הקמת "ברית המועצות", שתהפוך למעשה את מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה לגוף אחד. בנוסף הוא היה חבר בוועדת בינור - הוועדה שהממשלה מינתה לצורך בדיקת השידור הציבורי.

סמסונוב אישר כי נעשתה אליו פנייה בנושא, ואמר בתגובה: "זה תפקיד מאוד מרכזי וחשוב בעיצוב התרבות הישראלית, אבל המשרד (גליקמן-נטלר-סמסונוב - ע.ב.ל) נמצא בתנופה גדולה, וחשוב לי להיות שותף לעשייה".

בתוך כך מסתמן ההרכב החדש של מועצת הרשות השנייה: בין אלה שקיבלו את הטפסים לקראת ועדת שפניץ נמצאים גם גם יוסי אליטוב, יעקב שחם, שי בזק, ד"ר עליזה לביא, טל אלכסנדרוביץ, אביהו מדינה, אילת גלילי, אייל מלובן ואמנון לורד - כך נודע ל"גלובס".