סלקום דורשת ממשרד התקשורת שימוע בנושא ניטרליות הרשת

סלקום מונה שורה של דוגמאות בהן רגולטורים בעולם החליטו לדון בניטרליות הרשת על-ידי שימועים והליכי חקיקה מלאים ואילו בישראל - בדרך של שליחת מכתב ובקשה לתגובות מצד המפעילות בלבד

חברת סלקום דורשת ממשרד התקשורת לערוך שימוע בנושא ניטרליות הרשת ולהימנע מקביעת מדיניות בנושא כה מורכב וסבוך בלי שתישמע קודם עמדת המפעילות.

בעקבות מהלך שביצעה סלקום, ואשר היה מיועד למנוע מלקוחותיה לעשות שימוש בשירותי VoIP סלולרי, קבע משרד התקשורת מדיניות המונעת מהמפעילות בשוק להשתמש ביכולתן על מנת לחסום יישומים שונים באינטרנט.

בעקבות זאת, פנתה החברה למשרד התקשורת ודרשה לעצור את הדרך שבה המשרד קובע מדיניות בנושא שנמצא בעין הסערה בכל העולם, באופן של שליחת מכתב לכל המפעילות להסדרת הגלישה באינטרנט, שלא בחקיקה, וזאת מבלי שייערך שימוע מסודר.

סלקום מביאה במכתבה שורה של דוגמאות בהן רגולטורים בעולם החליטו לדון בניטרליות הרשת על-ידי שימועים והליכי חקיקה מלאים ואילו בישראל הוחלט לפתור את אחת הסוגיות הכי סבוכות בנושא הרשת בדרך של שליחת מכתב ובקשה לתגובות מצד המפעילות, אך לא במסגרת הליך של שימוע.

סלקום הדגישה, כי היא איננה חוסמת פעילות ולא ביצעה כל עבירה על החוק. לטענתה, באירופה הוחלט להקפיא את החקיקה משום שניטרליות הרשת נמצאת בדיונים בכל העולם גם בקרב פרלמנטים במדינות כמו ארה"ב, וכי מדובר בנושא שהוא מורכב והמחוקקים טרם קבעו מדיניות לגביו.

סלקום מבקשת מהמשרד לנמק מכוח איזו סמכות הוא דורש את מה שהוא דורש, כי בישראל אין חוק המסדיר את פעילות האינטרנט.