טבע נתבעת בגין תרופות פגומות בחטיבת הווטרינריה בארה"ב

החטיבה הגנרית היא הגדולה בתחומה בארה"ב ■ התביעה של ה-FDA מתייחסת לממצאים בביקורות שנערכו במתקני החברה החל ב-2007

הממשלה הפדראלית של ארה"ב תובעת את חטיבת הוטרינריה של טבע (Teva Animal Health) לאחר שחקירותיה חשפו תרופות פגומות לטיפול בבעלי חיים במתקניה המרכזיים של החברה בסנט ג'וזף, כך מדווח אתר האינטרנט "Dollars & Sense".

החטיבה הווטרינרית של טבע היא היצרנית הגדולה ביותר של תרופות גנריות לבעלי חיים בארה"ב, ובעבר היתה שייכת לאייווקס, אותה רכשה טבע ב-2006. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי במחוז מערב מיזורי והיא מיוחסת ל-3 ביקורות שנערכו על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) בשנים 2007-2009. על-פי כתב התביעה, תועדו מספר הפרות בנהלי הייצור של התרופות.

בין האישומים: טבע לא פסלה מוצרים ללא התוויות ספציפיות; לא הבטיחה שלמוצרים יש "זהות, יכולת, איכות וטוהר" אותם הם אמורים היו לייצג; לא ניהלה תחזוקת ציוד הולמת; לא מיסדה חטיבת בקרת איכות.

על-פי כתב התביעה, בכירי החטיבה נטלו חלק במספר פגישות עם ה-FDA בתקופה האמורה אך "לא הראו רצון או יכולת לנקוט בצעדים הדרושים למנוע הישנות של תנאי ייצור נאותים". התביעה הוגשה גם כנגד מסםר בכירים בטבע, ביניהם קצין ציות רגולציה בכיר בטבע ארה"ב, סגן נשיא בכיר בטבע ארה"ב לאיכות ונשיא חטיבת הווטריניה.

מטבע טרם נמסרה תגובה.

טבע