אילן לוין הקים יחידת חקירות למנהלים שאישרו חריגות שכר

הממונה על השכר באוצר: "לרוב, חריגות שכר אינן 'צצות' יש מאין בתלוש השכר; נדרוש ממנהלים לתת את הדין, ואם יידרש נפעיל סנקציות"

אחרי שחשף חריגות שכר בבנק ישראל, בחברת החשמל ובאוניברסיטת בר-אילן, הודיע היום (ד') הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, כי הקים יחידת חקירות ייחודית שתפעל מול מנהלים שאישרו חריגות שכר. יחידת החוקרים החדשה תבחן את הליך "אישורי" חריגות השכר בגופים ציבוריים אשר מתוקצבים ונתמכים על ידי המדינה. חוקרי היחידה יפעלו לאיתור מנהלים שאישרו חריגות שכר, נקיטת צעדים משמעתיים מול המנהל והעמדה לדין משמעתי אם יהיה בכך צורך.

היחידה תעסוק בהכנת תביעות משמעתיות כנגד מנהלים ובכירים המאשרים חריגות שכר וכנגד בעלי תפקיד שאינם מיישמים החלטות מנהליות, כמו החלטות הממונה על השכר להפסקת תשלומי תוספות שכר שלא כדין. התביעות המשמעתיות יופנו גם כנגד אותם מנהלים ובכירים אשר אינם נענים לדרישת הממונה לקבלת מידע ונתוני שכר.

במקרים שבהם התשתית הראייתית תצביע על חשד לעבירות פליליות, מעבר לעבירת המשמעת, יועברו הממצאים לרשויות הרלוונטיות (משטרה, רשות המיסים וכו') ויוקם צוות חקירה משותף על מנת למצות את הדין בערכאות המתאימות.

לוין אמר היום: "אגף השכר פועל מתוקף חוק לצמצום תופעת תוספות שכר שניתנו שלא כדין ולהשבת שכר לקופות הגופים המפוקחים. לרוב, חריגות שכר אינן 'צצות' יש מאין בתלוש השכר - הן ניתנות ומאושרות על ידי מנהלים בדרגות שונות. אגף השכר דורש ממנהלים לגלות אחריות ציבורית לכספי ציבור לצד הסמכות הניהולית שברשותם ולפעול למיגור התופעה".

"נדרוש ממנהלים לתת את הדין, ואם יידרש נפעיל את הסנקציות שהחוק מתיר לנו. אני סבור כי צירוף יחידת החקירות לאגף השכר יחזק את פעולות האכיפה מול מנהלים ולא רק מול העובדים", הוסיף לוין.