נעילה חיובית בת"א: המעו"ף עלה היום ב-1.4%; עלה השבוע ב-3.8%

גלובס tv אורמת עלתה ב-3% לאחר דו"חות שיא ■ כלל ביוטכ' זינקה ב-8.3% על רקע האישור לניסוי בצהבת ■ בריינסווי עלתה ב-6.2% וריכזה מחזור הגדול פי 10 מהממוצע על רקע הצלחת הניסוי לטיפול בדיכאון

הבורסה בת"א לא עוצרת: המסחר בבורסה של ת"א ננעל בעליות שערים בתום שבוע המסחר. מדד המעו"ף התחזק השבוע ב-3.8% לאחר עלייה יומית של 1.4% בערכו.

הבורסות באירופה עולות לאחר הותרת שיעור הריבית על כנו בגוש האירו ובבריטניה. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-2 מיליארד שקל, מחזור מסחר מעט גבוה מהממוצע שמאפיין את ימי המסחר האחרונים באחד-העם.

המסחר הושפע לטובה גם מתוצאות השיא ששיגרה אורמת בבוקר וממספר ידיעות חיוביות מכיוונן של חברות הביוטכנולוגיה.

מעבר לים, נפתח המסחר בוול סטריט בעליות שערים לאחר שמספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירד בשבוע החולף ל-550 אלף, לעומת הצפי לירידה ל-580 אלף, מ-588 אלף תביעות בשבוע הקודם. התביעות המתמשכות לדמי אבטלה עלו ל-6.31 מיליון תביעות, מ-6.241 מיליון.

סיבה נוספת לאופטימיות בבורסה בת"א ניתן למצוא בתחזית של בנק UBS לישראל שצופה התאוששות ברורה ברבעון השלישי לאחר שביוני זינק מדד האינדיקטורים המובילים של ישראל לרמה המקסימלית בה היתה לאחרונה רק ביוני 2007. תחזית הצמיחה של UBS לכלכלה הישראלית נותרת גבוהה מהקונצנזוס ועומדת על ירידה של 0.8% בשנת 2009 וצמיחה של 2.7% ב-2010.

על פי נתוני הלמ"ס חלה ירידה של 1.2% בשכר הממוצע במשק והוא הסתכם ב-7,827 שקל לשכיר. הירידה מיוחסת לחודשים מארס-מאי ומתקנת רטרואקטיבית את נתוני הברוטו הקודמים. עובדי מקורות וחברת החשמל הובילו, בשכר חודשי קטן יותר של 19,762 שקל.

שוק המט"ח המשיך לרכז את עניין המשקיעים על רקע התערבותו של בנק ישראל במסחר בשוק זה גם היום. הנגיד הקפיץ את שערו של הדולר מרמות של 3.75 שקלים לרמות של 3.9 שקלים.

מעו"ף ת"א-100 תל-טק נדל"ן בנקים תל-בונד 40

מניות בכותרות

אורמת תעשיות בלטה לחיוב על רקע פרסום תוצאות השיא של החברה הבת הנסחרת בוול סטריט, נציין כי החברה האם תפרסם את תוצאותיה ביום א' הקרוב. הכנסותיה של אורמת טכנולוגיות זינקו ב-24.9% לשיא של 100.2 מיליון דולר לעומת צפי ל-92.46 מיליון דולר. רווחיה עלו ב-32.3% ל-16 מיליון דולר או 35 סנט למניה לעומת צפי ל-28 סנט. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד של 6 סנט למניה והחברה העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-382-400 מ' ד'.

בריינסוויי הצליחה בניסוי רפואי נגד דיכאון. החברה הודיעה כי המכשיר שפיתחה, Deep TMS, נמצא בטוח ויעיל בטיפול בדיכאון בשילוב עם הטיפול התרופתי המסורתי. המניית מזנקת תוך שהיא מרכזת מחזור חריג הגדול פי 10 מהממוצע בה ב-90 ימי המסחר האחרונים.

שלמה החזקות הודיעה היום על גיוס נוסף של 150 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת אג"ח של החברה.

דיסקונט השקעות וכור תעשיות מקבוצת אידיבי אחזקות יורדות לאחר שגייסו אתמול הון בהיקף של 721 מיליון שקל בהנפקות האג"ח. דיסקונט השקעות הרחיבה את סדרה ט' וגייסה 385 מיליון שקל מהציבור. קונצרן כור קיבל התחייבויות ל-344 מיליון שקל מגופים מוסדיים באמצעות הנפקת סדרה חדשה (גם היא ט') - והיום יגייס מהציבור. הגיוס של דיסקונט השקעות זכה לביקושי חסר (ביקשה לגייס 400 מיליון שקל) לעומתו זה של כור זכה לביקושי-יתר - והיד עוד נטויה.

החברות השותפות בקבוצת ים תטיס, דלק קידוחים , דלק אנרגיה ואבנר דיווחו כי נחתם מזכר העקרונות למכירת כמויות נוספות של גז טבעי לחברת החשמל בהמשך לדיווח ב-23 ביולי אז הודיעה החברה כי זכתה במכרז בהיקף של כמיליארד דולר למשך חמש שנים.

קיורטק, החברה הבת של כלל ביוטכנולוגיה קיבלה אישור לביצוע ניסויים בשלבים הראשון והשני בחולי צהבת נגיפית C. השוק העולמי לטיפולים בחולים הסובלים מצהבת נגיפית מסוג C הוא כ-1.5 מיליארד דולר כיום והוא צפוי להגיע לסך של כ-4.5 מיליארד דולר עד ל-2017. הניסוי ייערך במסגרת שיתופי הפעולה בין קיורטק לטבע.

אודיוקודס הדואלית דיווחה כי רווחיה נפלו ב-83% ל-614 אלף דולר. במונחי Non-GAAP, החברה הרוויחה 2 סנט למניה - סנט אחד יותר מתחזיות האנליסטים. ההכנסות ירדו ב-33.5% והסתכמו ברבעון השני ב-30.4 מיליון דולר קרוב לציפיות השוק. המניה טיפסה לפני פרסום הדוחות בוול סטריט ב-6% ובמסחר המאוחר לא נרשמו בה תנועות חריגות.

הרווח הנקי של אינקרדימייל קפץ פי 4 ל-2.4 מיליון דולר - תוצאות שיא ברבעון השני. הכנסות החברה זינקו ב-29% ל-6.7 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גיוון אימג'ינג הדואלית דיווחה גם היא בסיום המסחר אתמול בוול סטריט ועקפה התחזיות, כך שבמסחר המאוחר טיפסה המניה ב-6.85%. הרווח זינק ב-75% ל-4.9 מיליון דולר. החברה הרוויחה ברבעון השני 19 סנט למניה, לעומת הצפי ל-9 סנט. ההכנסות עלו ב-9% ל-36 מיליון דולר, לעומת הצפי להכנסות של 34.58 מיליון דולר.

כי"ל הגיבה למתרחש במגזר הדשנים, שנהנה אתמול מרוח גבית על רקע סקירה אופטימית של גולדמן זאקס על הסחורות והתקווה שהביע להתאוששות קרובה בפעילות על רקע צפי למחסור בסחורות שיווצר בעולם בדומה למה שקרה בשנה שעברה, אז זינקו המחירים בעוצמה, ולאחר דו"חות אגריום, שעקפה את צפי האנליסטים ועלתה ב-3% ופוטאש שהוסיפה אמש 4%.

טבע ריכזה עניין לאחר שקבעה אתמול שיא בבורסה המקומית, זאת לאחר שברקליס הצמיד לה את מחיר היעד הגבוה אי פעם, 65 דולר. והדגיש כי טבע היא ההשקעה המועדפת עליו בשוק הגנריקה - והמליץ "משקל יתר" במחיר היעד חסר תקדים. בנוסף יחול היום יום האקס לדיבידנד בשווי 60 אגורות אותו תחלק החברה מרווחיה.

בנוסף, היום קיבלה טבע אישור בארה"ב להמשיך למכור את גלולת ה-Ocella, הגירסה הגנרית לגלולה נגד הריון יסמין, אשר משווקת על ידי באר. מכירותיה השנתיות של התרופה - 170 מיליון דולר.

טאואר הדואלית שבה מוול סטריט בפער שלילי של 1.4% לאחר שאתמול זינקה המניה לאחר שהודיעה על חוזה חדש עם חברה בקוריאה. במסחר המאוחר בוול סטריט הגיעה המניה לרמה של דולר בודד, רמה קריטית שתיבחן הים בערב.

פרטנר ריכזה עניין לאחר שאתמול נסגר שלב הגשת הצעות הרכש למניותיה לקבוצת האצ'יסון. קרן פרמירה הצטרפה ברגע האחרון ל-3 הקבוצות האחרות שהציעו בראשותם של אילן בן-דב, שאול אלוביץ וקרן פימי. האחרונה הגישה כבר בשבוע שעבר הצעה שהיתה נמוכה מכפי שציפתה האצ'יסון, ולכן סיכוייה להתקדם בתהליך נמוכים יחסית.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]