רשמית: דירקטוריון בנק הפועלים החליט על מינוי ציון קינן למנכ"ל הבנק

קינן יתחיל לכהן כמנכ"ל מיד עם קבלת הסכמתו של המפקח על הבנקים; הערכות, חזקיהו יאשר המינוי תוך זמן קצר ■ יאיר סרוסי: "ציון כמנכ"ל ואני כיו"ר נוביל את הבנק לשיאים חדשים לטובת המשק הישראלי כולו"

דירקטוריון בנק פועלים החליט היום (ב') רשמית על מינויו של ציון קינן למנכ"ל הבנק. הדירקטוריון קיבל את ההמלצה של ועדת האיתור שנתמנתה על ידו ב-20 במאי, למצוא מחליף למנכ"ל הקודם, צבי זיו, שהתפטר בחודש מארס השנה.

ההחלטה על המינוי התקבלה פה-אחד. בהמלצתה ציינה ועדת האיתור את נסיונו הרב של מר קינן, את כישוריו, תכונותיו והתאמתו לכהן בתפקיד המנכ"ל של הבנק. בחודשים האחרונים כיהן קינן כממלא-מקום המנכ"ל.

הבנק יודיע למפקח על הבנקים על החלטת הדירקטוריון ויבקש את הסכמתו למינוי. קינן יתחיל לכהן כמנכ"ל הבנק מיד עם קבלת הסכמתו של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו. בנק ישראל ידון במינוי במסגרת 60 הימים המוקצבים לו בחוק, וההערכות הן כי חזקיהו יאשר את המינוי תוך זמן קצר.

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יאיר סרוסי, אמר בתום ישיבת הדירקטוריון בה אושר המינוי: "אני שמח על ההחלטה, המביאה לידי סיום תקופה של אי-ודאות שהעיקה על הבנק. ועדת האיתור החליטה פה אחד להמליץ לדירקטוריון למנות את ציון קינן למנכ"ל, ודבר זה מדבר בעד עצמו".

סרוסי הוסיף, כי "בחודשיים שאני עובד בבנק הפועלים למדתי להכיר מקרוב את ציון מקרוב ולהעריכו, ואני משוכנע שמינויו למנכ"ל ראוי ונכון. אין לי ספק שציון כמנכ"ל ואני כיו"ר הדירקטוריון נדע לשתף פעולה באופן הדוק, כדי להוביל את בנק הפועלים להצלחות ולשיאים חדשים, לטובת הבנק, לקוחותיו, המשקיעים והמשק הישראלי כולו".

ציון קינן, 54, עד היום המשנה למנכ"ל וממלא מקומו וראש החטיבה העסקית של הבנק, נחשב כיורשו של זיו מזה זמן רב. השילוב בין תפקידו הקודם, ראש החטיבה הקמעונאית, לבין התפקיד הנוכחי מקנה לו ניסיון חשוב בתחומי הליבה הבנקאיים.

קינן הגיע מלמטה. הוא לא הוצנח להנהלת הבנק על ידי הבעלים, לא גדל בפיקוח על הבנקים או במשרד האוצר, אלא עשה את כל הדרך הארוכה מטלר, הפקיד הכי פשוט בסניף ועד למנכ"ל. זה לקח 31 שנים.

היתרון הגדול ביותר שלו הוא היכרותו העמוקה את הבנק. הוא נחשב לאופרטור מצוין, מנהל שיודע להגיע ליעדים גם אם באופן אגרסיבי. בהנהלה החדשה שנוצרה בבנק, לאור חילופי התפקידים שהתרחשו במהלך השנתיים האחרונות, קינן הוא הבכיר והוותיק ביותר. כל החברים החדשים צעירים מאוד, וחלקם אף היו כפופים לו בעבר.