העליון הפך את החלטת המחוזי: עיכב את הליכי הבוררות בין האחים שרבט

השופט יורם דנציגר עיכב את הליכי הבוררות בין האחים שרבט בפני השופט בדימוס ישי לויט ■ הבוררות בין האחים, המחזיקים בנכסי נדל"ן ברחבי הארץ בהיקף של מאות מיליוני שקלים, מתנהלת כבר מזה כ-20 שנה

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, עיכב את הליכי הבוררות בין האחים שרבט בפני השופט בדימוס ישי לויט. דנציגר הפך בכך את החלטתו של בית המשפט המחוזי בנצרת.

הבוררות בין האחים שרבט, המחזיקים בנכסי נדל"ן ברחבי הארץ בהיקף של מאות מיליוני שקלים, מתנהלת כבר מזה כ-20 שנה. לאחר שהתפטר מהבוררות השופט בדימוס שלום ברנר לפני כ-5 שנים, מונה תחתיו לויט.

כפי שפורסם ב"גלובס", לויט התפטר לפני כחצי שנה, לאחר שאחד מבני המשפחה, מלכיאל שרבט, המיוצג בידי עו"ד חנוך ארליך, העלה טענות שונות כלפיו. הצד השני לבוררות, המיוצג בידי עו"ד ליפא מאיר, פנה לבית המשפט בבקשה למנוע את התפטרותו של לויט ולהחזירו לתפקיד הבורר.

המחוזי בנצרת קיבל את הבקשה והורה ללויט להמשיך בבוררות. מלכיאל שרבט ביקש עיכוב ביצוע, אך בקשתו נדחתה על-ידי המחוזי בנצרת. בין היתר נקבע כי אין מקום לעכב את הביצוע, שכן אם לויט ייתן את פסק הבוררות - במילא יהיה ניתן לבטלו.

מלכיאל שרבט טען כי אם פסק בוררות יינתן, החזרת הגלגל לאחור תהיה קשה וייתכן שאף בלתי אפשרית. לדבריו, ההיגיון המשפטי אומר כי בורר שהתפטר לא יכול לחזור בו. עוד טען כי מעבר להוצאה הכספית הכרוכה בעבודתו של לויט, אשר עלותה תגיע למאות אלפי שקלים, לא ברור מדוע יש מקום לאפשר את מתן הפסק, בשעה שיש סיכוי ממשי כי בית המשפט יורה על ביטול ההחלטה.