הכנה לעסקת שבויים בה יוחזר גלעד שליט? מתכנן רצח זאבי הועבר מכלאו

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ובאתר "החזית העממית" נכתב כי אחמד סעדאת מנהיג ארגון "החזית העממית" הועבר מכלאו ■ בשב"ס אישרו היום את הידיעה ומסרו כי "העברתו נעשתה משיקולים פנימיים"

אחמד סעדאת, מנהיג ארגון "החזית העממית" ומי שהורשע בתכנון רצח השר רחבעם זאבי ז"ל הועבר היום מכלא אשקלון בו הוחזק לבית הכלא "רמון" בנגב. בשב"ס אישרו היום את הידיעה בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט ומסרו כי "העברתו נעשתה משיקולים פנימיים של השב"ס".

ההתייחסות באה על רקע הדיווחים הבוקר בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ובאתר "החזית העממית" כי סעדאת הועבר היום בית כלא. סוכנות "מען" דיווחה מפי מקורות בכירים כי העברתו נעשתה "כהכנה לעסקת שבויים בה יוחזר גלעד שליט".

באתר האינטרנט הרשמי של התנועה צוטטה עורכת דינו של סעדאת, בוסיינה דקאק, באומרה כי "הנהלת בתי הכלא של הכיבוש הישראלי העבירה את סעדאת - כהמשך למעשי העושק נגדו".

סעדאת עצמו נעצר בפשיטה הגדולה של צה"ל על כלא יריחו במרץ 2006. הוא ומספר בכירים אחרים בארגוני טרור פלסטיניים אחרים נעצרו בפשיטה. כתב אישום בגין תכנון ומעורבות ברצח השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל הוגש נגדו, ובמאי בשנה שעברה הוא הורשע ונידון ל-30 שנות מאסר.

ראש החזית העממית נמנה עם ראשי הנהגת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראליים, ושמו עלה לא פעם בראש רשימת האסירים שאת שחרורם דורשים הפלסטינים.

חברים מהכלא

סעדאת חבר בבית הכלא למרואן ברגותי וסמיר קונטאר (עוד בטרם שחרורו מבית הכלא במסגרת עסקת השבויים עם החיזבאללה) והשלושה הפכו עד מהרה לסמלי מאבק ברשות הפלסטינית ובלבנון. ברגותי עצמו נבחר הלילה ל"יורשו" של אבו מאזן בהנהגת הפת"ח.

ברגותי, מי שנחשב לאסיר הפלסטיני מספר 1 ול"רב המחבלים" הבכיר היושב בבתי הכלא בישראל, זכה לתמיכתם של רוב גדול מצירי הפת"ח שנטלו חלק בוועידה השנתית של התנועה - אפילו מבלי שנטל חלק בדיוניה. ברגותי ייכנס היישר למקום השני ברשימת התנועה - אחרי היו"ר אבו מאזן, שנבחר לכהונה נוספת ביום שבת האחרון.

הדיווחים: "חמאס תמתין לחגי הדס בקהיר"

הדיווחים היום מצטרפים לשורת דיווחים מהימים האחרונים, העוסקים בעסקה המתגבשת לשחרורו של החייל. אמש דווח כי יועצו של בנימין נתניהו, עוזי ארד, יצא לביקור בן מספר שעות במצרים, אך בלשכת ראש הממשלה הדגישו כל שליחותו אינה קשורה למשא ומתן לשחרורו של שליט.

במקביל הודיעה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא מצרים חוסני מובארק. בסביבתו של ראש הממשלה סירבו לומר האם השיחה עסקה בסוגיית שליט, אך הדגישו כי במהלך השיחה הודה נתניהו למובארק על סיכול ניסיון ההתנקשות בשגריר ישראל במצרים בשבוע שעבר.

מוקדם יותר דיווח העיתון הפלסטיני "אל-מנאר" כי ישראל וחמאס קיבלו החלטה להשלים את העסקה לשחרורו של גלעד שליט עד סוף החודש הנוכחי. על פי הדיווח, משלחת של ראשי החמאס בדמשק אמורה להצטרף אל המשלחת מעזה שהוזעקה בסוף השבוע לקהיר, והשתיים מצפות גם לבואו של המתווך מטעם ראש הממשלה לעסקת שליט חגי הדס. "החמאס מעוניין לחגוג את שחרור האסירים במהלך צום הרמדאן בעוד כשבועיים", דווח בעיתון.