CIT צונחת ב-20% על רקע החששות הגוברים כי תפשוט רגל

"אם לא נצליח לסיים את הנפקת האג"ח, והחברה לא תצליח למצוא חלופות אחרות למימון חובה, היא צפויה להודיע על חדלות פרעות של חובותיה המסופקים והחברה תחפש הגנה מנושיה תחת חוקי פשיטת הרגל של ארה"ב" ■ פרסום דו"חותיה נדחה ל-17 באוגוסט

מניותיה של CIT , חברת מימון האשראי לעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב שנקלעה לקשיים מימוניים ותזרימיים, צונחות בוול סטריט בכ-20% על רקע החששות כי החברה לא תצליח להימנע מפשיטת רגל. זאת במידה שהצעתה העומדת לגיוס חוב לא תצלח.

היום דיווחה החברה כי היא מעכבת את פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני על רקע מאמציה הארגון מחדש המתמשכים שעושה החברה על מנת לנסות ולהמנע מהליך פשיטת הרגל. החברה אשר לא זכתה לעזרת הממשל במימון חובותיה, אמרה היום כי היא צופה כי דוחותיה יפורסמו ב-17 באוגוסט.

לקראת סוף חודש יולי הצליחה החברה לגייס מימון של 3 מיליארד דולר מקבוצה של מחזיקי אג"ח. אז גם החלה CIT בהליך של גיוס הון בהיקף מיליארד דולר בתמורה להנפקת אג"ח שצפויה להתקיים ב-17 באוגוסט, אותה שיפרה ב-3 באוגוסט.

"אם לא נצליח לסיים את הנפקת האג"ח, והחברה לא תצליח למצוא חלופות אחרות למימון חובה, היא צפויה להודיע על חדלות פרעות של חובותיה המסופקים והחברה תחפש הגנה מנושיה תחת חוקי פשיטת הרגל של ארה"ב" הודיעה היום החברה.

בנוסף הודיעה החברה כי הדירקטוריון החליט לעכב את חלוקת הדיבידנד ל-4 הסדרות של מניות הבכורה שלה זאת על מנת "לשפר את הנזילות ולשמר את ההון כל עוד החברה ממשיכה במאמציה לארגון מחדש".

נציין כי למרות הגידול בהפסדים כתוצאה מהלוואות שנתנה, והמחסור במימון אותה חווה החברה, בלטה מנייתה מבין מניות הפיננסים בשבועות האחרונים בעליות חדות, חלקן מוסברות לספקולציה לגבי התאוששות החברה שהגיעה למחירי שפל.