תוצאות מעורבות לאלביט מע': הרווח זינק, צבר ההזמנות קפא

הרווח למניה - 1.39 דולר - היה גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים ■ מנגד, ההכנסות פספסו במעט את התחזיות וצבר ההזמנות קפא ■ האנליסט יואב בורגן: "הרבעון הרביעי יהיה חזק; הצבר יעלה"

את הדו"חות הכספיים של אלביט מערכות ברבעון השני בהחלט ניתן לכנות "מעורבים", אך בשוק מצפים לשיפור בהמשך השנה בכל הסעיפים. החברה, המספקת מערכות נשק והגנה, דיווחה על עלייה ברווח הנקי והגולמי ועקפה את תחזיות השוק בשורה התחתונה, אולם מנגד צבר ההזמנות קפא ושיעור הרווח הגולמי ירד.

הרווח נקי של אלביט הסתכם ב-59.7 מיליון דולר ברבעון השני, זינוק של 92% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-1.39 דולר, הרבה מעבר לתחזיות בשוק שעמדו על 1.07 דולר למניה בלבד. עם זאת, בשורה העליונה אלביט פספסה מעט את התחזיות והציג צמיחה של 11.5% במכירות ל-728.3 מיליון דולר, בעוד שבשוק ציפו ל-740 מיליון דולר. עיקר הגידול בהכנסות הושג הודות לעלייה במכירות בתחום התקשו"ב, בשל עלייה במכירות ציוד התקשורת ומל"טים (מטוס ללא טייס) בייחוד בישראל, מה שהסיט באופן חלקי חולשה במכירות מערכות הקרקע בארה"ב.

נתון חשוב עבור אלביט מדי רבעון הוא צבר ההזמנות, וברבעון השני הצבר הסתכם בכ-5 מיליארד דולר, בדומה לסוף שנת 2008. 66% מצבר ההזמנות של החברה מיועד ללקוחות מחוץ לישראל ו-69% ממנו מיועד לביצוע במחצית השנייה השנה וב-2010. האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון מעריך כי צבר ההזמנות יעלה בהמשך השנה. לדבריו, "בשנת 2009, כל רבעון יהיה טוב מקודמו והרבעון הרביעי יהיה חזק מאוד עבור החברה. אני לא מוטרד מהצבר; הוא יעלה ברבעון האחרון".

אקרמן: נמשיך לבצע רכישות

"אנו ממשיכים במדיניות ארוכת הטווח שלנו בתחום המיזוגים והרכישות במסגרתה, רכשנו לאחרונה את החברות מיקאל ו-BVR", אומר המנכ"ל יוסי אקרמן. "מדיניות הרכישות תורמת להתרחבות החברה, מאפשרת לנו להתמודד על פרויקטים בהיקפים גדולים ואסטרטגיים ולהציע ללקוחותינו מגוון רחב יותר של מוצרים וטכנולוגיות ונמשיך בתהליך זה גם בעתיד".

בסעיף ההוצאות, נרשמה עלייה חדה של 40% בהוצאות המו"פ של אלביט, אשר הגיעו ל-53 מיליון דולר. "אנו ממשיכים במדיניות ארוכת הטווח של השקעות מוגברות במחקר ובפיתוח שנועדה להבטיח את מובילותנו הטכנולוגית. החלטת משרד התחבורה הישראלי לצייד את צי המטוסים הישראלי במערכת C-MUSIC, להגנה מפני טילי אויב, מוכיחה את הצלחתה של מדיניות זו ואנו מאמינים כי לקוחות נוספים בעולם יחליטו להצטייד במערכות אלו".

מנגד, הוצאות המכירה והשיווק ירדו ב-34% והסתכמו ב-29 מיליון דולר. הוצאות ההנהלה והכלליות ירדו גם כן, והסתכמו ב-29.4 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 44.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ולנתונים נוספים בדו"ח: הרווח הגולמי עלה ב-7.2% ל-212 מיליון דולר אולם שיעור הרווח הגולמי ירד במעט ל-29.1% לעומת 30.3% ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי "הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהכנסות בהיקף נמוך יותר של מכירות בגין הזמנות לטווח קצר שהתבצעו ברבעון השני של השנה, בעיקר בארה"ב, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הזמנות לאספקה לטווח קצר תורמות בדרך כלל לשיפור בשיעור הרווח הגולמי הכללי".

החברה תחלק דיבידנד של 36 סנט למניה בגין רווחי הרבעון השני, אשר ישולם ב-15 בספטמבר. היום הקובע יהיה ב-30 באוגוסט.