ערוץ הספורט סיכם את רכישת זכויות השידור לחבילות המשנה של ליגת העל

מדובר בזכויות על גביע המדינה וגביע הטוטו, שידורים בחו"ל, תוכנית סיכום המחזור וזכויות האינטרנט והסלולר ■ ההסכם - ל-3 שנים עבור 3.1 מיליון דולר בעונה ■ ההתאחדות לכדורגל פתחה במרכז בזק על המשחק המרכזי

פיתרון מעשי ראשון להתאחדות לכדורגל בנושא זכויות השידור של ליגת העל. הערב (ד') סיכמה ההתאחדות עם ערוץ הספורט על עסקה לפיה תמכור לערוץ שתי חבילות של זכויות שידור, הכוללות את תוכנית הסיכום של הליגה, גביע המדינה, גביע הטוטו, שידור המשחקים בחו"ל, ובנוסף גם את הזכויות על האינטרנט והסלולר.

עבור ההסכם תקבל ההתאחדות סכום של 3.1 מיליון דולר לעונה ב-3 השנים הקרובות. יש לציין כי חבילות אלה נמכרו בהסכם הקודם בסכום של 4.8 מיליון דולר. ועדת המכרזים אישרה היום את ההסכם, והוא הועבר אל מזכירות ההתאחדות לכדורגל לאישור סופי.

התחרות היחידה על חבילת האינטרנט והסלולר היתה בין ערוץ הספורט לפורטל האינטרנט ONE, אולם בסופו של דבר ב-ONE החליטו שלא לחרוג מההצעה הראשונית שלהם שעמדה על כ-900 אלף דולר, והשאירו את הבמה לערוץ הספורט.

בנוגע למשחק המרכזי פתחו היום בהתאחדות לכדורגל בהליך מהיר (שיימשך עד יום שני), לאחר שקיבלו איתות מ-yes ו-HOT כי בכוונתן להתמודד במשותף על הזכויות. הכוונה היא שהחברות ירכשו את הזכויות וישדרו את המשחק המרכזי באמצעות ערוץ הספורט. בעניין זה פנתה ההתאחדות לכדורגל למועצת הכבלים והלוויין, והכוונה היא לפתוח שימוע בנוגע לאפשרות לפרסום בכבלים ובלוויין בעת משחקי כדורגל.

נכון לעכשיו הבטיחה לעצמה ההתאחדות סכום של 9.6 מיליון דולר לעונה הקרובה, מתוך זה 6.5 מיליון דולר משידור המשחקים המשניים, שנמצאים בידי חברת צ'רלטון לעוד 3 שנים. כעת מעוניינים בהתאחדות לקבל עבור המשחק המרכזי 4 מיליון דולר, לאחר שבעונה הקודמת קיבלו עבורו 6.5 מיליון דולר.

אם ההתאחדות תקבל את דרישותיה בנוגע למשחק המרכזי, הרי שחברת ספורטפייב, המשווקת עבור ההתאחדות את הזכויות, תגיע לרף התחתון לו התחייבה - 13.5 מיליון דולר.

אם ההתאחדות לא תשיג את המינימום שעומד על 13.5 מיליון דולר, ספורטפייב תיאלץ לספוג את ההפרש הכספי. הסכם זכויות השידור הקודם של ליגת העל הסתכם ב-17.5 מיליון דולר.