תחנת הדלק הגדולה של פז בצומת מחניים עשויה לעבור לדלק

דלק חתמה על הסכם עם קיבוץ מחניים ■ פז: הקיבוץ מחזיק 50% מהתחנה ולכן ההסכם חסר משמעות

המאבק בין שתי חברות הדלק הגדולות בארץ, פז ודלק ישראל על השליטה בתחנות הדלק עולה מדרגה. תחנת הדלק הגדולה של פז בצומת מחניים בעלייה לרמת הגולן עשויה לעבור לידי דלק לאחר 10 שנים בהן הופעלה על ידי פז.

ל"גלובס" נודע כי דלק ישראל, בניהולו של דוד קמיניץ, הגיעה באחרונה להסכם עם קיבוץ מחניים, על העברת התחנה להפעלתה. הקיבוץ מחזיק בבעלות בתחנה בשותפות (50%) עם שני אנשי עסקים פרטיים. בהתאם להסכם שנחתם התחנה תופעל על ידי דלק בבעלות משותפת עם הקיבוץ.

תחנת הדלק בצומת מחניים, בסמוך לכביש 90, משתרעת על שטח של 2 דונם, ובצמוד אליה הוקם מתחם קמעונאי משגשג. התחנה נחשבת לאחת מהתחנות האסטרטגיות באזור הצפון, ולפי הערכות מוכרת 400-500 אלף ליטר בחודש.

בפז בניהולו של יונה פוגל טוענים, כי ההסכם של דלק עם הקיבוץ הינו חסר משמעות מאחר ובעלי התחנה הפרטיים טרם נתנו את הסכמתם לעסקה. כמו כן, טוענים בפז, כי החברה מחזיקה באופציה להמשיך ולהפעיל התחנה לעוד 3-5 שנים. לפי הערכות, הקרב על השליטה בתחנה צפוי לעבור לביהמ"ש, אך גורמים בענף מעריכים כי ההסכם עם הקיבוץ מקנה לדלק יתרון.

במידה ודלק ישראל תצליח להעביר להפעלתה את התחנה היא תיצור לעצמה יתרון משמעותי בפריסת התחנות באזור הצפון מאחר והיא מחזיקה גם בתחנה גדולה באזור קצרין. לעומת זאת, התחנה הקרובה ביותר של פז היא בצומת עמיעד.

מפז נמסר כי "החברה מפעילה ותמשיך להפעיל את תחנת מחניים". בדלק ישראל להגיב. *